رئیس دانشگاه محیط زیست در همایش محیط زیست،‌ بهداشت و ایمنی (HSE) شرکت‌ها و واحدهای تابع سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدن ایران (ایمیدرو) اظهاراتی تکان‌دهنده و جالب را مطرح کرد.

ورود غبار آلوده به اورانیوم به ایران/آب بسته‌بندی شده نخورید!

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه محیط زیست در همایش محیط زیست،‌ بهداشت و ایمنی (HSE) شرکت‌ها و واحدهای تابع سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدن ایران (ایمیدرو) اظهاراتی تکان‌دهنده و جالب را مطرح کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر اصغر محمدی فاضل در این همایش با اشاره به اینکه موضوع ریزگرد و گرد و غبار امروز به یکی از مهمترین مسائل کشور در حوزه محیط زیست تبدیل شده است، عنوان کرد:‌ بررسی‌های ما از میکروفسیل‌های موجود در ریزگرد و گرد و غبار موجود در کشور نشان می‌دهد که این گرد و غبار از منطقه شاخ آفریقا با استفاده از جریان هوا وارد کشورمان شده است.


وی افزود: این ریزگردها از مناطقی که در آن از اورانیوم ضعیف شده استفاده شده وارد ایران می‌شود. در عراق هم که کاملا تائید شده که از اورانیوم ضعیف شده استفاده شده است. به این ترتیب می‌توانیم نتیجه بگیریم که احتمال ورود غبار آلوده به اورانیوم وجود دارد.


او با اشاره به اینکه این توانایی در دنیای امروز وجود دارد که با استفاده از غبار مردم یک منطقه را تحت تاثیر قرار داد، گفت: مثلا می‌توان با افزودن موادی به غبار، مردم یک منطقه را غم‌زده، ناراحت یا حتی خوشحال کرد. ما باید به جای توقع از دیگران که مراقب محیط خود باشند، خودمان مراقب محیط اطرافمان باشیم.


محمدی فاضل با اشاره به اینکه مدیران بخشهای مختلف دولت نیاز به اصلاح تفکرات خود در حوزه حفاظت از محیط زیست دارند، اظهار کرد: تفنگ‌های موجود در کشور سالانه حدود 200 فشنگ سهمیه گلوله دارند و اگر فرض کنیم تنها 10 درصد از این گلوله‌ها به صورت تفریحی شلیک شوند سالی چند میلیون تیراندازی در کشور رخ می‌دهد. این در حالی است که ما تنها 180 هزار جنبنده قابل شکار در کشور داریم که بسیار ناچیز است.


رئیس دانشگاه محیط زیست با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور همه از آن روستایی گرفته تا مدیر و وزیر فکر می‌کنند بخش محیط زیست مزاحم کار آنها است، گفت: با کمال تاسف باید بگویم که ما چیزی به عنوان غذا و تغذیه سالم در کشور نداریم و آن چیزی که در کشور به عنوان غذا مصرف می‌شود از جنبه‌های مختلف مانند مقدار سم و کود سالم نیست. البته من کاری به موارد استثنایی ندارم.


او با اشاره به اظهارات اخیر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که به مردم توصیه کرده بود اگر می‌توانند از تهران بروند، توضیح داد: من به مردم توصیه می‌کنم تا جایی که می‌توانند از منازل خود خارج شوند، چرا که به دلیل ترکیبات خطرناکی که در منازل وجود دارد اعم از روکش، کفپوش و غیره حتی در فضای داخل منازل نیز با خطرات زیادی مواجهیم.


وی با اشاره به فجایعی مانند آنچه که در مورد آب پردیس رخ داد، اضافه کرد: وقتی آب کلر دار را حرارت می‌دهیم و مصرف می‌کنیم نباید توقع داشته باشیم که مریض نشویم.


رئیس دانشگاه محیط زیست در بخش دیگری از اظهارات خود با نشان دادن یک بطری آب بسته‌بندی شده عنوان کرد: من به شما و خانواده‌تان توصیه می‌کنم تا جایی که می‌توانید از این نوع آب استفاده نکنید. این آب تا به دست شما برسد شرایط فاجعه‌باری را زیر نور خورشید و غیره را تجربه می‌کند که به هیچ‌وجه قابل قبول نیست. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    0 0
    آقای رئیس دانشگاه محیط زیست از شما حرف غیر کارشناسی بعیده : بریم بیرون سرب و مواد سرطان زای حاصل از سوخت بنزین غیر استاندارد خروجی اگزوز خودروهای غیر استاندارد تنفس کنیم مضرتره یا کف پوش تو منزل که شما میفرمایید؟؟!!