چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 104595

میوه های مفید برای پاک سازی روده

سلامت نیوز : پاک سازی روده ها برای داشتن یک سیستم گوارشی سالم، از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر این، پاک سازی قولون از بروز سرطان روده نیز پیشگیری می کند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ افراد زیادی به ناراحتی روده مبتلا هستند که در صورت پاک سازی آن، علایمی چون نفخ در آن ها از بین می رود. همچنین با دفع سموم بدن، احساس سبکی می کنند و از ناراحتی های گوارشی رهایی می یابند.

پاک سازی روده به دلیل دفع سموم، به پاک سازی پوست نیز کمک می کند. برای پاک سازی روده باید مواد غذایی از جمله اسفناج، ماهی، سیر، لبو، کلم برگ و ... مصرف شود. در این مطلب به میوه های مفید و موثر در پاک سازی روده اشاره می کنیم.

آواکادو؛ غنی از روغن های چرب امگا ۳ است که روده ها را پاک سازی می کند و از بروز ناراحتی های گوارشی پیشگیری می کند. روغن امگا ۳ به عنوان نرم کننده دیواره های روده عمل می کند. تمامی ذرات غذاهای زاید و سموم به آن می چسبد و دفع می شود.

سیب؛ با چسبیدن به مواد شیمیایی مضر و فلزات سنگین ، آن ها را از بدن دفع می کند. این میوه غنی از پکتین است و یکی از بهترین میوه ها برای پاک سازی روده ها به حساب می آید.

توت فرنگی؛ بیشتر میوه های توتی باید در برنامه پاک سازی روده ها گنجانده شود. این میوه ها غنی از فیبر و ویتامین است.

گریپ فروت؛ حاوی فیبر پکتین است که به کلسترول بدن می چسبد و با پاک سازی خون، ویروس های مضر را از بدن دفع می کند. این میوه سم زدای روده و کبد به حساب می آید.

لیمو ترش؛ به طور طبیعی بدن را پاک سازی می کند. غنی از ویتامینC است و به کبد در سم زدایی مواد شیمیایی مضر کمک می کند.

تمشک جنگلی؛ یکی از غنی ترین منابع غذایی حاوی فیبر به حساب می آید. مصرف تمشک نه تنها برای پاک سازی قولون و کبد مفید است بلکه باعث شادابی پوست نیز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha