چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 104605

سلامت نیوز : بررسی‌های انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد که تماس مکرر با آفت‌کش د.د.ت ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و شدت این بیماری را در برخی افراد افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ نتایج این مطالعه حاکی از آن است که در خون بیماران مبتلا به آلزایمر نسبت به افراد سالم سطح بالاتری از ترکیب شیمیایی DDE که ناشی از تجزیه شدن این آفت‌کش است، وجود دارد.

گروهی از پزشکان آمریکایی در بررسی انجام شده روی تعدادی بیمار مبتلا به آلزایمر و تعدادی فرد سالم دریافتند که میزان DDE موجود در خون مبتلایان به آلزایمر چهار برابر بیشتر است.

«جیسون ریچاردسون»، محقق ارشد این مطالعه گفت: اطلاعات جمع‌آوری شده می‌تواند در شناسایی افرادی که در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند و نیز در تشخیص زودهنگام آن موثر باشد.

محققان معتقدند د.د.ت و DDE می‌تواند میزان پروتئین مرتبط با پلاک‌هایی را که نشانگر اصلی بیماری آلزایمر هستند افزایش دهد. این پروتئین‌های آمیولوئید در نواحی از مغز شکل می‌گیرند که فرآیندهای یادگیری، تفکر و حافظه در آنها اتفاق می‌افتند.

ریچاردسون گفت: این تحقیق جدید حائز اهمیت است زیرا عنوان می‌کند که د.د.ت‌ و DDE به طور مستقیم به فرآیند رشد و تشکیل این پلاک‌ها کمک می‌کند.

با این حال پزشکان می‌گویند که سطح DDE موجود در خون تنها عامل تعیین‌کننده ابتلای فرد به آلزایمر نیست زیرا در مطالعه اخیر در تعدادی از مبتلایان به این بیماری سطح قابل تشخیص این ترکیب وجود نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha