چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 104606

کفش پاشنه بلند دردهای زانو را تشدید می‌کند

سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی گفت: استفاده از کفش‌های پاشنه بلند باعث تشدید درد یا بیماری زانو در افراد دارای زمینه می‌شود. البته این مسئله به معنای آن نیست که استفاده از این کفش‌ها در تمام موارد ممنوعیت دارد.

دکتر کیوان احدی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه به پا کردن کفش‌های نامناسب باعث ایجاد فشارهای غیرطبیعی به ناحیه زانو می‌شود، اظهار کرد: بویژه لازم است کسانی که مشکل زانو دارند از کفش‌های طبی استفاده کنند.

وی ادامه داد: استفاده از کفش‌های پاشنه بلند باعث تشدید درد یا بیماری زانو در افراد دارای زمینه می‌شود. البته این مسئله به معنای آن نیست که استفاده از این کفش‌ها در تمام موارد ممنوعیت دارد.

این فوق تخصص جراحی زانو درباره راهکارهای بهبود عملکرد زانو گفت: تقویت عضلات اطراف زانو می‌تواند عملکرد زانو را بهبود ببخشد. گاهی زانو مشکل مفصلی ندارد، ولی به دلیل ضعف عضلات عملکرد خوبی را به نمایش نمی‌گذارد.

احدی ادامه داد: ورزش‌های مختلفی برای تقویت عضلات اطراف مفصل زانو وجود دارد که از این میان ورزش‌های عضلات چهارسر مهمتر است.

عضو هیئت مدیره انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی پیاده‌روی، دویدن و انواع ورزش‌های هوازی را در تقویت عضلات و بهبود عملکرد زانو موثر دانست و عنوان کرد: البته باید توجه داشت که ورزش‌ها به شکل صحیح انجام شوند و خودشان عامل بروز آسیب نباشند.

وی با بیان اینکه آمار ابتلا به آرتروز مفصل در زنان بیشتر است بر ضرورت رعایت اصول صحیح استفاده از عضلات زانو و تقویت آن بویژه در سنین بالاتر تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha