چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 104621

کارت هوشمند سلامت نیامده، رفت

سلامت نیوز : پرونده کارت هوشمند سلامت هم بالاخره بسته شد؛ طرحی که مسئولان سازمان تامین اجتماعی در این سال‌ها آن‌قدر برای اجرایش این دست و آن دست کردند و اما و اگر آوردند که حالا دیگر می‌خواهند بکلی قید اجرایش را بزنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ آنها می گویند این طرح آن قدر قدیمی شده که دیگر در هیچ کشوری اجرا نمی شود؛ حالا باید سراغ اجرای طرح دیگری رفت که این روزها بیمه های درمانی بیشتر کشورهای دنیا از آن برای ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگانشان استفاده می کنند و آن را جایگزین دفترچه بیمه کرده اند.

مسئولان درمان تامین اجتماعی معتقدند امکانات و زیرساخت های فنی شان نسبت به چند سال پیش آن قدر پیشرفت کرده که به جای طرح قدیمی کارت هوشمند سلامت از فناوری به روزتری به نام سیمکارت استفاده کنند.

معاون اداره کل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی، البته به روال اجرای طرح هایی از این دست، اجرای این طرح درمانی را هم مشروط به اما و اگرهایی می کند، مثلا این که باید بررسی کرد آیا باید سیمکارت های جدیدی در اختیار بیمه شدگان قرار گیرد؟ یا با همین سیمکارت هایی که دست مردم هست هم می شود خدمات درمانی به آنها ارائه داد؟

سیمکارت در حالی قرار است جایگزین طرح ناکام مانده کارت هوشمند سلامت شود که مشخص نیست بررسی های کارشناسی که این مقام مسئول در تامین اجتماعی درباره اش حرف می زند، چقدر طول خواهد کشید؟

نکته دیگر این که وقتی تصمیم برای اجرای این طرح جدی شد آیا سیمکارت همچنان به عنوان یک طرح به روز در بیمه های درمانی کشورهای دیگر دنیا همچنان در حال اجراست یا مدت هاست که از رده خارج شده است؟ چه تضمینی وجود دارد که این طرح هم به سرنوشت کارت هوشمند سلامت دچار نشود؟

به نظر می رسد مسئولان سازمان تامین اجتماعی باید از تجربه طرح نافرجام کارت هوشمند سلامت درس بگیرند تا کم کاری ها و کوتاهی هایی که موجب از دست رفتن وقت و روی زمین ماندن این طرح شد دوباره تکرار نشود؛ اگر قرار است دفترچه های بیمه از رده خارج شود باید از همین ابتدای کار تمام جوانب آن سنجیده و طرح هایی پیشنهاد شود که با در نظر گرفتن امکانات موجود در اجرا به واقعیت نزدیک تر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha