سلامت نیوز : سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛ انتشار اسامی پزشکان زیر میز بگیر را شروع بسیار خوبی برای مقابله با پدیده زیرمیزی عنوان کرد.

محمدحسین قربانی در گفتگو با ایلنا، انتشار لیست ۱۴ نفر از پزشکان زیر میزی بگیر را کار خوبی دانست و گفت: به هرحال باید این کار صورت می‌گرفت چراکه برخورد باپدیده زیرمیزی از یک جایی باید شروع می‌شد.

وی افزود: باتوجه به حساسیتی که با انتشار این اسامی برانگیخته شد؛ باید گام دوم و سوم و به طور کلی گام‌های اساسی‌تر برداشته شود.

قربانی خاطرنشان کرد: شکم برخی‌ها را حتی نمی‌شود با خاک هم سیر کرد و درحالیکه خلاف قانون عمل می‌کنند؛ مدعی‌اند و می‌خواهند اسمشان هم منتشر نشود.

وی با تاکید بر اینکه پزشکانی که خلاف قانون کار می‌کنند، باید با آنها برخورد شود، افزود: وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی مدعی بودند با برخی از پزشکان زیر میزی بگیر برخورد کرده است و کلینیک آن‌ها را بسته است اما اینکه در خفا کارهایی انجام دهند و مردم و جامعه پزشکی مطلع نشوند؛ کافی نیست و باید اطلاع رسانی درستی در این زمینه انجام شود.

قربانی تصریح کرد: حتی پیشنهاد شد شماره تلفنی هم در وزارت بهداشت و هم در مجلس اعلام شود تا هر کسی با پدیده‌س زیر میزی برخورد کرد؛ با این شماره تماس و آن را اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه نیازی نیست حتما کسی شکایت کند و بعد با آن پزشک برخورد صورت گیرد، افزود: مردم ما مآخوذ به حیا هستند و ممکن است پول به پزشکی بدهند اما شکایتی از او نکنند چراکه می‌خواهند درمان شوند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر هم مردم از پزشکان زیر میزی بگیر شکایت نکنند، مسئولان و متولیان نباید دست روی دست بگذارند و بگویند چون شکایتی نیست، همه جا گل و بلبل است.

قربانی با تاکید براینکه ما باید نظارت و بازرسی‌های خودمان را داشته باشیم، افزود: باید با متخلفین این امر که تعداد بسیار اندکی هستند و جامعه پزشکی را لکه دار می‌کنند، برخورد جدی صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا واقعی نبودن تعرفه‌ها توجیهی برای گرفتن زیر میزی از سوی برخی پزشکان است، افزود: وزارت بهداشت هشت برابر تعرفه خصوصی به پزشکان مجوز داده است اما بازهم ادعایشان این است که تعرفه‌ها واقعی نیست، خوب دیگر شکمشان باید با خاک سیر شود.

قربانی خاطرنشان کرد: بحث غیرواقعی بودن تعرفه‌ها برای توجیه پدیده زیر میزی خارج از انصاف و عدالت است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به اعتراض‌هایی که نسبت به انتشار این اسامی صورت گرفته است، گفت: کسی که تخلف می‌کند باید منتظر چنین تبعاتی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha