پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10463

پژوهشگران با استفاده از الیافی ویژه ، جورابی تولید کرده اند که بوی بد نمی دهد. در عین حال، این الیاف علاوه بر خاصیت بو زدایی خاصیت ضدعفونی کننده نیز دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از واحد مرکزی ، یک مهندس نساجی در ایالت کارولینای شمالی آمریکا با استفاده از الیافی ویژه جورابهایی را تولید می کند که هرگز بو نمی دهد.

جِف گابی می گوید: برای طراحی و بافت این جورابها از موادی استفاده می کند که در ترکیبات آن مس وجود دارد. ترکیبات طبیعی مس که در بسیاری از گیاهان فیبری یافته می شود به ایجاد این خاصیت کمک می کند.

اکسید مس علاوه بر خاصیت بوزدایی حالت ضدعفونی کننده نیز دارد. به همین خاطر ، از الیافهایی که حاوی این مواد باشد می توان در تولید قلموهای کوچک ارایشی، تولید لباسهای زیر و همچنین لباسهای متحد الشکل بیمارستانی استفاده کرد.

این نوع الیاف مانع ورود باکتری و ویروس به لباسهایی می شود که در مکانهای عمومی مورد استفاده قرار می گیرند. این نکته زمانی ارزشمندتر است که متوجه باشیم ، عفونتهای بیمارستانی ناشی از آلوده بودن لباسها عامل مهمی برای شدت بیماری ها است و حتی در مواردی بیشتر از خود بیماری ها سبب وخامت حال بیمار می شود.
می توان از این فناوری فوق العاده پیشرفته برای منظورهای مشابه دیگر نیز استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha