برای خیلی از مردان، طاسی کابوسی است که تا پایان دوران مجردی ادامه پیدا می‌کند و پس از آن از تعداد افرادی که کم‌پشتی مو برایشان مهم باشد کم می‌شود.

کاشت مو در این افراد موفقیت آمیز نیست

سلامت نیوز: برای خیلی از مردان، طاسی کابوسی است که تا پایان دوران مجردی ادامه پیدا می‌کند و پس از آن از تعداد افرادی که کم‌پشتی مو برایشان مهم باشد کم می‌شود.با این حال روش‌های درمان کم‌پشتی یا طاسی موی سر یکی از پرسودترین رشته‌های پزشکی است که حتی افراد غیر پزشک نیز دستی بر آن دارند.به گفته‌ دکتر علی وفایی، عضو انجمن متخصصان پوست ایران نخستین چیزی که باید در مراجعه برای کاشت مو به آن توجه کنید این است که ببینید آیا این فرد پزشک هست یا نه؟ متأسفانه افرادی که پزشک نیستند با خریدن چند دستگاه و تبلیغات وسیع مردم را جلب می‌‌کنند.


بنابراین مهم است که مطب کاشت مو حتما پروانه‌کار داشته باشد. پس از آن به تخصص فرد توجه کنید و ببینید آیا متخصص عمومی است یا متخصص بیهوشی؟ متأسفانه در زمینه کاشت مو به جز متخصصان پوست و مو پزشکان سایر تخصص‌ها نیز بیمار ویزیت می‌کنند.وی تأکید کرد: کاشت مو آموزش آکادمیک ندارد ولی متخصصان پوست خودشان بیرون از دانشگاه دوره‌هایی را برای کاشت مو می‌گذرانند. بنابراین نظام پزشکی وارد دعوای بین متخصصان پوست و کسانی که عمل کاشت مو را انجام می‌دهند نمی‌شود. دکتر علی وفایی گفت که وزارت بهداشت چند وقت پیش بخشنامه‌ای صادر کرد که فقط متخصصان پوست و پلاستیک می‌توانند عمل کاشت مو را انجام دهند که مورد اعتراض پزشکان عمومی قرار گرفت و در نهایت دیوان عدالت اداری رأی به نفع پزشکان عمومی داد. با این حال انتخاب پزشک برعهده‌ بیمار است.


با وجود این، او نیز مانند دکتر امیر سلیمانی، متخصص پوست توصیه کرد که فریب تبلیغات کاشت 8هزار تار مو در یک جلسه را نخورید. به گفته دکتر وفایی در یک جلسه‌ 4 تا 6 ساعته بین 3تا 4هزار تار مو کاشته می‌شود. البته این به روش کاشت بستگی دارد. گاهی در تبلیغات ادعای کاشت 16000تار مو می‌شود، درصورتی‌که بسیاری از متخصصان معتقدند که معمولا نمی‌توان بیش از 8000تار مو در یک جلسه کاشت. به همین دلیل دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو در این‌باره گفت: حرفه‌ای‌ترین متخصصان پوست نیز معتقدند که حدود 3هزار تار مو در یک جلسه می‌توان کاشت. 16هزار تار مو حتی در 3مرحله نیز امکان‌پذیر نیست. بنابراین فریب این تبلیغات را نخورید.


وی مدعی شد که بیشتر این تبلیغات توسط پزشکان عمومی منتشر می‌شود و متخصصان پوست معمولا چنین ادعایی ندارند. او گفت از آنجایی که درخواست برای کاشت مو زیاد است 70درصد اعمال کاشت مو توسط پزشکان عمومی انجام می‌شود.روش‌های مختلفی در سال‌های اخیر برای کاشت مو استفاده شده است اما یکی از روش‌های استاندارد FIT است که بیشترین جواب را می‌دهد. در این روش یک برش مستطیل یک یا 1.5 تا 20سانتی از پشت سر که فراوانی بیشتری از مو دارد برداشت کرده و در بخش‌های طاس شامل سر، ریش، سبیل و ابرو کاشته می‌شود.


دکتر علی وفایی در مورد آخرین روش‌های کاشت مو گفت: کاشت مو به 2روش میکروسرجری (FUT) و روش جدید غیرجراحی (FIT) انجام می‌شود. طریقه کاشت موهای برداشته‌شده در هر دو روش FIT و FUT یکسان است و موها به‌صورت میکروگرافت کاشته می‌شود و اختلاف این دو روش فقط در طریقه برداشت موهاست.رویای داشتن موهای پرپشت برای همه تحقق پذیر نیست چرا که افراد خاصی می‌توانند این کار را بکنند. به گفته دکتر وفایی این کار در اشخاصی قابل انجام است که در پشت سر دارای موهای با کیفیت و تراکم کافی باشند تا بتوان از این نواحی برداشت انجام داد و پیازها را به ناحیه طاسی منتقل کرد.


دکتر ریحانه مهرگان، متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه در محل برداشت مو جای زخم ایجاد می‌شود به افراد توصیه کرد که تا وقتی موی زیاد دارند اقدام نکنند چراکه این کار باعث ریزش موهای اطراف می‌شود. او همچنین گفت: در افراد چاق، سیگاری و دیابتی نیز کاشت مو زیاد موفقیت‌آمیز نیست. به گزارش ایسنا، دکتر ریحانه مهرگان، گفت که سیر ریزش مو در آلوپسی آندروژنتیک از‌ نظر شدت، وسعت، سرعت پیشرفت و توقف آن در زمان‌های گوناگون غیرقابل پیش‌بینی است و لذا درصورت اقدام به کاشت مو باید این نکته را در ‌نظر داشت که مدل ‌موی درست‌شده باید برای مابقی عمر فرد مناسب و زیبا باشد نه اینکه فقط در ‌سن انجام کاشت مو طبیعی به‌نظر برسد، البته اغلب قانع‌‌کردن افراد در‌ این مورد بسیار مشکل است.


آلوپسی (Alopecia) یک واژه عمومی به معنی کاهش موی سر یا هر قسمتی از بدن به هر علتی است و الگو‌های مختلفی دارد. ریزش موی مردانه یک عارضه‌ پیش‌رونده است، البته اختلافات فردی وجود دارد به‌طوری‌ که برخی مردان طی چند‌ سال به طاسی کامل می‌رسند، درحالی‌که در سایرین سال‌ها طول می‌کشد تا طاسی کامل شود. با هر روش و الگویی به طاسی برسید یا به صورت ژنتیک موهای سرتان کم پشت باشد، دغدغه پرپشت‌بودن موی سر برایتان تا زمان خاصی معنادار است.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • faranak ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    23 1
    سلام روز بخیر دستم به دامانتون من ریزش موگرفتم از بس ریزش زیاد بود که با گدشت سالیان زیاد بغل گوش راستم کاملا نه اما خیلی خیلی خالی شده خیلی هم دکتر رفتم اما هیچ کس تشخیص نداد حتی یکی از آقایان دکتر مطب آقای دکتر نیل فروش زاده تو میرداماد .خلاصه اینکه من 2ماه پیش توسط دکتر علیخانی جراحی شدم و بعد از جراحی با مطالعه ی زیاد فهمیدم که قارچ سر گرفتم شاید هم پسوریازیس .چرا ؟چون سرم بشدت میخاره جوری که انگار مورچه کف سرم رو گاز میزن میخارونم میسوزه اما زخم یا پوسته پوسته نمیشه ولی وقتی سرم رو میخارونم حتی اگر دو روز از حمامم گذشته باشه شوره ی چرب رو لای ناخن هام میبینم تورو خدا بگید چه خاکی باید تو سرم بریزم آیا همچنان ریزش ادامه پیدا میکنه؟ چون ریزشم زیاد و با هیچ قرص تقویتی هم خوب نمیشه موهای کاشته شده چی در میان یا نه ؟با تشکر تورو خدا جواب من رو بدید سپاسگزارم