چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 104655

از استفاده همزمان مواد چرب کننده، روغن، مواد ضد عفونی کننده پزشکی (لوسیون) و مواد دیگر مانند وازلین برای چرب تر کردن کاندوم خودداری کنید....

روش صحیح استفاده از کاندوم

سلامت نیوز: از استفاده همزمان مواد چرب کننده، روغن، مواد ضد عفونی کننده پزشکی (لوسیون) و مواد دیگر مانند وازلین برای چرب تر کردن کاندوم خودداری کنید. این مواد می توانند کاندوم را سوراخ و یا پاره کنند. تنها از ژل ها یا کرم های مخصوص و یا اسپرم کش های مکمل مخصوص که در داروخانه ها قابل دسترسی است استفاده کنید.

بسته حاوی کاندوم را بدقت و به آرامی باز نمایید و به هیچ وجه از قیچی و اجسام نوک تیز استفاده نکنید.کاندوم را در حالت سخت شدن آلت تناسلی مردانه و قبل از انجام نزدیکی استفاده نمایید، زیرا ممکن است در ترشحات مرد قبل از انزال نیز ویروس و یا اسپرم وجود داشته باشد. کاندوم باید تمام طول آلت تا قاعده را بپوشاند.در هر بار نزدیکی از یک کاندوم جدید استفاده شود.از هر کاندوم فقط یک بار استفاده کنید.قبل از استفاده به تاریخ انقضا آن توجه کنید.

از مصرف کاندومهای تاریخ گذشته، چسبناک و شکننده بدلیل افزایش احتمال پارگی اجتناب نمایید.کاندومها را از حرارت، نور، فشار و رطوبت دایمی دور نگاه دارید زیرا احتمال سوراخ شدن و پارگی در آن افزایش می یابد و نمی توان به آن اطمینان کرد (مثلا کیف پول جیبی شما که هر روز متحمل فشار است جای مناسبی برای نگهداری کاندوم نیست).

منبع: مرکز تخصصی نوروفیدبک آلومینا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امید ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    0 0
    کاملا درست ولی این آخرش که گفته شده از فشار و حرارت و رطوبت دائمی دور نگه داشته بشه که اصل استفاده کاندوم در هنگام حرارت و مخصوصا فشار و رطوبت دائمی هستش و از اونور هم میگین که اینها باعث پارگی و سوراخ شدن میشه . گرچه میدونم منظورتون قبل از استفاده است ولی این سوال مطرح میشه که با وجود شدت گرفتن عوامل مذکور دخیل در سوراخ شدن کاندوم در هنگام نزدیکی، امکانش هست که در حین نزدیکی به دلیل این عوامل سوراخ بشه؟