پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 104682

پیامدهای ناگوار جویدن آدامس

سلامت نیوز : جویدن آدامس در برخی افراد به یک عادت تبدیل شده است که این امر می تواند عوارض زیادی داشته باشد. در این مطلب به برخی از این عوارض پرداخته می شود.

میوه کمتر و هله هوله بیشتری می خورید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ جویدن آدامس قبل از غذا برای کاهش گرسنگی و کم خوردن غذا توصیه شده است. اما نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد جویدن آدامس نه تنها تأثیری در کاهش مصرف کالری ندارد، بلکه جویدن آن باعث می شود فرد موادغذایی سالم (از جمله میوه) کمتری مصرف کند و در مقابل هله هوله (چیپس و شکلات) بیشتری بخورد.

محققان توصیه می کنند برای کاهش اشتها قبل از غذا، یک فنجان چای سبز بنوشید.

آدامس جویدن می تواند باعث بروز مشکل مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) شود

آدامس جویدن می تواند به TMJ منجر شود که مربوط به عضله و مفصل فک پایین است. همچنین جویدن آدامس می تواند به درد و بروز مشکل در عضله فک بینجامد. خیلی از افراد دچار انقباض عضلات فک، سر و گردن می شوند که با مرور زمان باعث سردرد، گوش درد و دندان درد می شود.

به جای آدامس، سیب بجوید تا خطر بروز بیماری قلبی عروقی را نیز کاهش دهید.

مشکلات گوارشی

سندروم بی قراری روده یا IBS یک اختلال گوارشی است و علایم آن نیز درد و گرفتگی عضله معده است. با جویدن آدامس، هوای اضافه وارد معده می شود که درد معده و نفخ را به همراه دارد. علاوه بر آن، قورت دادن هوا و ماده شیرین کننده مصنوعی مانند سوربیتول در افراد سالم می تواند باعث اسهال شود.

موم حیوانی می جوید

لانولین، ماده ای است که در محصولات بهداشتی یافت می شود واین ماده باعث نرمی آدامس می شود. این ماده زرد رنگ موم مانند، از طریق غده چربی گوسفند ترشح می شود.

اگرچه میزان استفاده از آن در تهیه آدامس آن قدر نیست که برای سلامتی مضر باشد اما فکر کردن به این موضوع می تواند کمی ناراحت کننده باشد.

رهایی جیوه از ماده پرکردنی دندان ها

ماده پر کردنی دندان به نام «آمالگام» حاوی ترکیبی از جیوه، نقره و فلز است. نتایج بررسی ها نشان می دهد، جویدن آدامس می تواند جیوه موجود در آمالگام را وارد بزاق دهان کند. میزان بالای جیوه می تواند مشکلات عصبی، بیماری های حاد و اختلالات ذهنی ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha