پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 104694

 سلامت نیوز : شیر مادر، بهترین نوع تغذیه برای نوزادان است و تمام متخصصان اطفال هم توصیه می‌کنند که برای حفظ سلامت بچه‌ها، حتما آنها را با شیر مادر تغذیه کنید.

دکتر اکبر کوشانفر، متخصص اطفال، درباره تغذیه نوزادان با شیر مادر به «سلامانه» گفت: «بعد از زایمان، شیر در بدن مادران به‌مقدار کافی برای تغذیه شیرخواران آنها ترشح می‌شود. این مقدار شیر می‌تواند به‌تنهایی برای رشد شیرخواران تا رسیدن آنها به 6 ماهگی، کافی باشد.»

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد که از 6 ماهگی به بعد، تغذیه با غذای تکمیلی برای شیرخواران شروع می‌شود و به‌تدریج، میزان ترشح شیر در بدن مادران هم پایین می‌آید.

وقتی از دکتر کوشانفر پرسیدیم که بچه‌ها در سال اول و دوم زندگی و بعد از شروع به خوردن غذاهای کمکی، به تغذیه با چه مقدار از شیر مادر نیاز دارند؟ پاسخ داد: « معمولا شیرخواران در انتهای یک سالگی به تغذیه با حدود 30 درصد شیر مادر خود نیاز دارند و این نیاز در سال دوم زندگی هم به حدود 20 تا 30 درصد می‌رسد.»

یعنی نیازی نیست که بچه‌ها از روز اول تولد تا پایان 2 سالگی، به یک اندازه از شیر مادر خود تغذیه کنند. وی افزود: «معمولا تمام مادرانی که تغذیه خوبی داشته باشند و از نظر روحی هم آمادگی شیر دادن به شیرخوار خود را داشته باشند، شیر کافی برای نوزاد خود خواهند داشت.»

این متخصص اطفال درنهایت خاطرنشان کرد که شیر مادران در روزهای ابتدایی پس از زایمان، کم خواهد بود. به‌همین دلیل هم آنها باید سینه خود را به‌مدت کافی در اختیار شیرخوار خود بگذارند تا او با مکیدن، باعث افزایش ترشح شیر بشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha