رئیس سازمان بهزیستی کشوراز واگذاری 25 هزار واحد مسکونی به معلولان تا پایان سال خبر داد و گفت: تا کنون 28 هزار شغل ویژه معلولان در سامانه رصد وزارت رفاه به ثبت رسیده و ایجاد شده است.

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشوراز واگذاری 25 هزار واحد مسکونی به معلولان تا پایان سال خبر داد و گفت: تا کنون 28 هزار شغل ویژه معلولان در سامانه رصد وزارت رفاه به ثبت رسیده و ایجاد شده است.

دکتر همایون هاشمی در گفتگو با مهر با به مشکل اشتغال معلولان اشاره کرد و افزود: براساس تحقیقات انجام شده در حال حاضر اشتغال و مسکن دو معضل مهم معلولان است که البته برای رفع این مشکلات اقدامات زیادی در سازمان بهزیستی انجام شده است.

وی از افزایش سهم اشتغال معلولان در دستگاههای دولتی خبر داد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات بهزیستی افزایش حق اشتغال 3 درصدی معلولان در دستگاههاست که در حال حاضر پیشنهاد افزایش دو درصدی این سهم را داده ایم که با تصویب و اجرای آن از تعداد معلولانی که نیاز به شغل دارند کاسته می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: همچنین بسته ای نیز با عنوان دانش کار برای ایجاد مهارت در معلولان تدوین شده است که با همکاری سازمان فنی و حرفه ای در جهت توانمند سازی و ایجاد اشتغال این افراد حرکت می‌کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه دستگاههای مختلف باید برای اشتغال معلولان وارد عمل شوند، گفت: سازمان بهزیستی به تنهایی نمی تواند در این عرصه اقدام کند به همین دلیل به همکاری تمامی دستگاههای خصوصی و دولتی نیاز دارد بطوریکه در سال جاری گزارشی مبنی بر عدم استخدام 3 درصدی معلولان در دستگاهها گزارش نشده است.

به گفته وی، در سامانه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از 28 هزار شغل برای معلولین ایجاد شده است.

وی به مسکن معلولان نیز اشاره کرد و افزود: در سال جاری قرار است 25 هزار واحد مسکونی احداث شود و تاکنون نیز بیش از 13 هزار را تحویل داده و تا دهه فجر نزدیک به 4 هزار دیگر را تحویل خواهیم داد و مابقی را نیز تا پایان سال تکمیل و واگذار می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha