عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حمایت مالی بیماران سرطانی در اعتبارات سال آینده حوزه سلامت خبر داد.

سالانه 85 هزار مورد جدید سرطان شناسایی می شود/بررسی طرح حمایت ویژه از بیماران سرطانی در مجلس

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حمایت مالی بیماران سرطانی در اعتبارات سال آینده حوزه سلامت خبر داد.

رسول خضری در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه هم اکنون هزینه درمان بیماری سرطان در کشور بسیار بالاست، اظهار داشت: منابع مالی برای حمایت از بیماران سرطانی باید مشخص باشد که در این راستا اختصاص بخشی از درآمدی که از هدفمندی یارانه به بهداشت و درمان تعلق گرفته به درمان این بیماری پیشنهاد شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در حال حاضر طرحی در وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس در دستور کار قرار دارد تا در پی آن از بیماران سرطانی حمایت شود. نمایندگان در حال حاضر مشغول رسیدگی به منابع مالی آن هستند تا کار کارشناسی بیشتری برای آن انجام شود.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این که با توجه به اختصاص بخشی از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت، منابع مالی حمایت از بیماران سرطانی از این بخش تامین شود.

خضری تصریح کرد: حمایت از درمان و تامین داروی بیماران صعب العلاج و سرطانی از اولویت های اعتباری در بودجه سال آینده خواهد بود.

سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران است و سالانه بیش از 30 هزار نفر در کشوردر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند. طبق آمارها، در ایران سالانه 80 تا 85 هزار موارد جدید سرطان شناسایی می شود که از این میزان سالانه 30 هزار نفر ایرانی جان خود را از دست می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha