چه در یک رابطه باشید چه نباشید، دوست‌داشتنی هستید
سلامت نیوز : زیبا بودن یعنی اینکه خودتان باشید. نیازی نیست که دیگران تاییدتان کنند. خودتان باید خودتان را بپذیرید.
 به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت مردمان ؛ ممکن است تنها باشید. ممکن است یاری که همیشه کنارتان بود و حتی خودتان را آماده ازدواج با او کرده بودید، ترکتان کند. ممکن است تنها بودن و تنها زندگی کردن به نظرتان سخت بیاید. ممکن است با هر مرتبه که یکی دست رد به سینه‌تان می‌زند با خودتان بگویید که «تو دوست‌داشتنی نیستی. به همین دلیل هیچکس دوست ندارد با تو باشد یا بماند.» اما این واقعیت ندارد. خیلی خیلی از حقیقت دور است. 

باید یاد بگیرید از تنها بودتان لذت ببرید.  نبودن کسی کنارتان به این معنی نیست که برای هیچکس دلپذیر نیستید. قبل از اینکه وارد رابطه‌ای شوید و کسی دوستتان بدارد، باید به درک خیلی چیزها درمورد خودتان برسید.
۱. هیچکس جز خودتان تاییدتان نمی‌کند.

- با افکاری مثبت این را هر روز برای خودتان تکرار کنید. یادتان باشد که خوشبختی و خوشحالی شما فقط از خودتان سرچشمه می‌گیرد. خودتان به تنهایی.

- زمانی می‌رسد که می‌فهمید خیلی چیزها درمورد شما که مورد علاقه دیگران نیست لزوماً بد نیستند و نیازی به تغییر دادن آنها ندارید. مثلاً اگر کسی فکر می‌کند که بیش از حد خودرای هستید، به این معنی نیست که باید نظرتان را برای خودتان نگه دارید و منفعل باشید. کسی را پیدا کنید که شما را برای آنچه که هستید تحسین کند.

۲. شما زیبا هستید.

- وقت‌هایی را به تنهایی بگذرانید و به همه چیزهایی فکر کنید که باعث می‌شود احساس کنید آدم دوست‌داشتنی هستید. هر آدمی باید خیلی خوش‌شانس باشد که در زندگی‌اش باشید. 

- وقتی نوبت به تصویری که از خودتان دارید می‌رسد، باید بگوییم که بیشتر نقاط منفی که در آینه می‌بینید را کسی نمی‌بیند. دلیل آن این نیست که مهم نیستید یا دیگران به شما توجه ندارند، دلیل آن این است که آن نقاط منفی واقعاً مهم نیستند. مطمئن باشید که مردی که پشت سر شما در صف ایستاده است اصلاً به زخمی که مثلاً روی پیشانی‌تان دارید خیره نمی‌شود.

۳. شما شایسته دوست داشته شدن هستید.

- چه تنها باشید و چه ازدواج کرده و یا در یک رابطه جدی باشید، تا زمانیکه به خودتان اجازه دوست داشته شدن ندهید، عشق واقعی را تجربه نخواهید کرد. این یعنی به هیچ وجه حتی لحظه‌ای نباید به این فکر کنید که چرا طرفتان باید برای شما یک دسته گل خریده باشد یا اینکه چرا دوستانتان هر روز به شما محبت می‌کنند. دلیل آن این است که شما لیاقت آن را دارید.

- شما دوست‌نداشتنی نیستید. یک دقیقه وقت بگذارید تا این را کاملاً بفهمید. آنقدر این را برای خودتان تکرار کنید که در عمق وجودتان نفوذ کند. اگر چنین افکاری داشته باشید که لایق دوست داشته شدن نیستید، هم برای خودتان و هم رابطه‌تان با هر کسی دیگر بسیار مخرب خواهد بود.

۴. جهان طرف شماست.

- با روحتان ارتباط برقرار کنید و اوقاتی را در طبیعت بگذرانید. هیچ چیز بهتر و راضی‌کننده‌تر از دیدن زیبایی‌های دنیای اطرافتان نخواهد بود.

- وقتی یک چیزی درست است، درست است و آن را خواهید دانست. همه چیز معنا و مفهوم پیدا می‌کند. حتی همین الان که این جملات را می‌خوانید می‌توانید به عقب برگردید و به چیز کوچک و تصمیمی که شما را به جایی که این لحظه هستید رسانده فکر کنید؟
قصد ما این نبوده که به شما درس زندگی بدهیم. فقط می‌خواستیم بگوییم به چیزهایی که شمای امروز را ساخته است فکر کنید. امیدواریم توانسته باشیم برای شناختن خودتان تشویقتان کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha