شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 104757

"آلودگی هوا" دغدغه جدی وزارت بهداشت

سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت، معضل آلودگی هوا را دغدغه جدی وزارت بهداشت خواند و همکاری‌های بین بخشی جهت حل این معضل را خواستار شد.

دکتر محمد آقاجانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، تاکید کرد که مشکل آلودگی هوا معضلی کاملا جدی است که بار زیادی را بر دوش نظام سلامت تحمیل کرده و ساکنان شهرهای بزرگ و صنعتی را گرفتار کرده است.

وی به مشکل آلودگی هوا در اهواز اشاره کرد و افزود: شاهد بودیم که اهواز به عنوان آلوده‌ترین شهر دنیا به لحاظ هوا اعلام شد و دیدیم که پس از بارش باران مردم با چه حملات حاد تنگی نفس مواجه و گرفتار شدند؛ به طوری که این مشکل دو مرتبه به طور جدی در پاییز امسال اتفاق افتاد.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: البته ریشه‌های این آلودگی مشخص است؛ به طوری که عنوان شد که آلودگی هوا در اهواز به دلیل آلودگی صنعتی ونفتی است. در تهران نیز بخش زیادی از این آلودگی به دلیل حرکت وسایل نقلیه موتوری و بخش کوچک‌تری هم به دلیل صنایع است.

وی تاکید کرد: در هر حال معضل آلودگی هوا دغدغه جدی برای مردم و وزارت بهداشت است و راه حل آن نیز در گرو همکاری‌های بین بخشی است و لازم است سایر دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند؛ چرا که 80 درصد سلامت مردم کشور در خارج از وزارت بهداشت رقم می‌خورد و تنها 20 درصد آن به وزارت بهداشت مربوط می‌شود. به این ترتیب تمام دستگاه‌ها باید برای سلامت مردم تلاش کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: البته وزارت بهداشت وظیفه اطلاع رسانی، هماهنگی دستگاه‌ها و پیگیری امور مربوط به سلامت را بر عهده دارد.

وی در پایان با اشاره به نقش آلودگی هوا در بروز بیماری‌ها گفت: تاثیر آلودگی هوادر بیماری‌های ریوی، قلبی – عروقی، بیماری‌های خونی و ... ثابت شده است. آلودگی هوا آستانه بروز سکته قلبی یا حملات قلبی را در افراد مبتلا به تنگی عروق، پایین می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha