سلامت نیوز : معاون سلامت و بحران سازمان پدافند غیرعامل گفت: مدل و الگوی لازم را برای کنترل آلودگی هوا نداریم اما این سازمان ۴ سال است با وزارت بهداشت همکاری می‌کند تا مدل و الگوی لازم را در زمینه آلودگی هوا به دست آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ مهدی‌پور معاون سلامت و بحران سازمان پدافند غیر عامل کشور و مسئول پنل پدافند غیر عامل در ششمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا که به همت بسیج جامعه پزشکی در سالن همایشهای رازی برگزار می‌شود گفت: یکی از پیامد‌هایی که آلودگی محیط زیست می‌تواند به دنبال داشته باشد، آسیب‌های جسمانی است که در برخی مواقع متأسفانه تا حد غیر قابل جبران پیش می‌رود.»

مهدی‌پور گفت: با توجه به اینکه مدیریت حوزه سلامت نقش مهم و تأثیرگذاری در جامعه دارد این سازمان به مدت ۴ سال است که با وزارت بهداشت همکاری می‌کند تا با کمک یکدیگر به پایداری و ارتقاء ملی دست یابیم.

وی افزود: امروزه برخی بر این عقیده‌اند که ریزگردهای موجود در هوا باعث ایجاد جهش ژنی و افزایش ابتلا به سرطان نیز می‌شود که باید در این زمینه تحقیقات فراوانی انجام شود. ما باید مدل و الگوی لازم در آلودگی هوا را داشته‌باشیم تا بتوانیم بر روی تأثیر آن در سلامت افراد در دوره‌های زمانی، بحث کنیم و نظریه قطعی و راه حل ارائه دهیم.

مسئول پنل پدافند غیر عامل در ششمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا در پایان افزود: ما در ششمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا متأسفانه به علت اینکه مسئله آلودگی هوا با تعامل وزارت بهداشت، در مرحله پایش و بررسی است به آن نپرداخته‌ایم. ولی به علت اهمیت این موضوع و حیاتی بودن آن در کنگره‌های بعدی بخشی را به آن اختصاص خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha