سلامت نیوز : رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف افزایش همکاری و مشارکت با عراق برای حفاظت از مناطق مرزی جهت بهبود وضع محیط زیست و همکاری برای مقابله با پدیده ریزگردها ظهر جمعه در سفری دو روزه وارد بغداد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست در بدو ورود به فرودگاه بغداد مورد استقبال کامران علی حسن معاون وزیر امور محیط زیست عراق قرار گرفت.

ابتکار گفت : این سفر به دعوت رسمی وزیر محیط زیست عراق و برای گسترش مناسبات دو جانبه زیست محیطی انجام شده است.

وی افزود: بررسی مشارکت در تجربیات ایران و عراق در زمینه استانداردهای محیط زیست در فعالیت‌های صنعتی و نفتی، محافظت از منابع آب و خاک، حفظ تنوع زیستی و حفاظت از مناطق مرزی برای بهبود وضع محیط زیست از دیگر اهداف این سفر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص همکاری‌های دو کشور برای مقابله با پدیده ریزگردها گفت: همکاری در این زمینه بسیار ضروری است و از سال‌های قبل مقدمات این همکاری فراهم شده است.

ابتکار گفت: علاوه بر تفاهمنامه پنج جانبه میان کشورهای منطقه، ایران و عراق تفاهمنامه‌ای دو جانبه در زمینه مقابله با ریزگردها دارند که در این سفر اجرای این تفاهمنامه پیگیری می‌شود.

وی افزود: این سفر آغازی خواهد بود برای همکاری در زمینه اجرای تفاهمنامه مشترک زیرا تاکنون همکاری ای در این زمینه وجود نداشته است.

معاون وزیر محیط زیست عراق هم گفت: دو کشور در گذشته همکاری‌های گسترده‌ای را در زمینه محیط زیست آغاز کرده‌اند و هر دو عضو تفاهمنامه‌های بین‌المللی هستند علاوه بر اینکه ما دو کشور همسایه هستیم که موضوع محیط زیست تاثیر متقابل در آنها دارد.

کامران علی حسن افزود: با توجه به تجارب گسترده ایران در زمینه محیط زیست ما خواستار استفاده از این تجارب هستیم تا بتوانیم محیط زیست سالمی به خصوص از نظر مقابله با ریزگردها برای مردم دو کشور داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha