شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 104771

سلامت نیوز : ماموران اداره چهارم آگاهی تهران بزرگ موفق به شناسایی و دستگیری فردی شدند که تحت پوشش پزشک در هتل‌های تهران و دیگر شهرهای توریستی ساکن می‌شد و پس از مدتی بدون تسویه حساب از این اماکن متواری می‌گشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ در آذرماه سال گذشته مدیر یکی از هتل‌های شرق تهران با مراجعه به کلانتری 147 گلبرگ به مأموران اعلام کرد که فردی حدوداٌ 40 ساله و تحت عنوان پزشک اقدام به اجاره یکی از سوئیت‌های هتل کرده اما پس از اقامت یک ماهه و بدون هرگونه تسویه حساب، از محل خارج و متواری شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع”کلاهبرداری" و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که فردی تحت عنوان پزشک با مراجعه به یک هتل در شرق تهران اقدام به اجاره یک سوئیت کرده و طی این مدت و در قالب نوشتن نسخه پزشکی برای تعدادی از پرسنل هتل، اعتماد آنها را جلب کرده؛ این جلب اعتماد بگونه‌ای بوده که پرسنل هتل از دریافت هرگونه مدرک شناسایی از وی خودداری کرده‌اند تا نهایتا و پس از گذشت یک ماه و استفاده از تمامی سرویس‌های هتل از قبیل رستوران و...، این شخص به راحتی و بدون پرداخت یک ریال از هتل خارج و متواری شده است.

در ادامه و با بررسی شماره نظام پزشکی درج شده در دفترچه بیمه‌های درمانی تعدادی از پرسنل هتل، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که پزشکی تحت عنوان "دکتر امیرعلی طباطبایی" و با چنین شماره نظام پزشکی وجود نداشته و متهم پرونده تنها با استفاده از اطلاعات پزشکی، خود را تحت عنوان پزشک معرفی کرده است.

همزمان با انجام اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری متهم و با توجه به احتمال وقوع موارد مشابه، کارآگاهان از طریق اتحادیه هتل داران اطلاع پیدا کردند که این شخص با مراجعه به تعداد دیگری از هتل‌های شهر تهران و سایر شهرهای کشور بویژه شهرهای دارای جاذبه‌های توریستی و گردشگری، به همین شیوه و شگرد و تحت عنوان دکتر”امیرعلی طباطبایی" اقدام به اجاره اتاق و یا سوئیت نموده و در تعدادی از آنها، بدون هرگونه تسویه متواری شده است.

با توجه به شیوه و شگرد متهم در نحوه و زمان پذیرش هتل‌ها، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که متهم پرونده در تمامی این مدت در هتل‌های سطح شهر تهران و سایر شهرهای کشور اقامت داشته؛ بلافاصله هماهنگی‌های لازم با اتحادیه هتل داران انجام و اطلاع رسانی به کلیه هتل‌های کشور بویژه هتل‌های شهر تهران انجام تا در صورت مراجعه فردی تحت عنوان دکتر امیرعلی طباطبایی، موضوع به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شود و سرانجام متهم در زمان مراجعه به یکی از هتل‌های منطقه میدان فردوسی توسط پرسنل هتل شناسایی، موضوع به پایگاه چهارم آگاهی اطلاع و متهم با هویت واقعی”امیر. و" ( 38 ساله ) دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

با انتقال متهم به پایگاه چهارم و بررسی سوابق وی مشخص شد که”امیر. و" یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری، جعل و محکومیت‌های مالی است که چندین بار دستگیر و روانه زندان شده است.

با دستگیری متهم و در بازرسی از کیف همراه وی، کارآگاهان با تعدادی سربرگ تحت عنوان”مجتمع کارخانجات برتر عرشیا" و”شرکت تولید پک تین گیلان” برخورد کردند که با بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که هیچکدام از اسامی این دو شرکت دارای سابقه ثبت نمی‌باشند و این دو شرکت اساسا وجود خارجی ندارند.

همزمان با کشف سربرگ‌های متعلق به این دو شرکت، تصاویر مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از سایر افراد نیز بدست آمد؛ با شناسایی این افراد و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که متهم پرونده به بهانه استخدام در دو شرکت”مجتمع کارخانجات برتر عرشیا" و”شرکت تولید پک تین گیلان" اقدام به دریافت وجوه چندصد هزار تومانی از آنها نموده؛

همزمان و با شناسایی تعداد دیگری از شکات، خانم جوانی نیز که تصویر کارت ملی وی در میان اسناد و مدارک شناسایی کشف شده از متهم قرار داشت با مراجعه به پایگاه چهارم آگاهی و شناسایی متهم، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ”حدودا چند ماه پیش بود که مادرم را به صورت اورژانسی در یکی از بیمارستان‌های منطقه تجریش بستری کردیم اما پس از انجام اقدامات اولیه درمانی و برای ادامه درمان در یکی از بیمارستان تخصصی تصمیم گرفتیم تا مادرم را به یک  بیمارستان‌های فوق تخصصی در زمینه قلب منتقل کنیم؛ در همین زمان، این آقا با ظاهری کاملا آراسته و تحت عنوان پزشک به من مراجعه کرد و مدعی شد که می‌تواند تمامی اقدامات انتقال مادرم به بیمارستان تخصصی را در کمترین زمان انجام دهد اما برای انجام این کار نیاز به دو ملیون تومان دارد تا این کار هرچه سریع‌تر انجام شود؛ ما نیز که در آن شرایط تنها به فکر انتقال هرچه سریع‌تر مادرم به یک بیمارستان فوق تخصصی بودیم، این پول را پرداخت کرده و مادرمان نیز به همان بیمارستان مورد نظر منتقل شد اما زمانیکه برای پیگیری دیگر اقدامات در زمینه انتقال پرونده پزشکی به بیمارستان اولیه مراجعه کردم بودم، متوجه شدم که تمامی اقدامات انتقال مادرم به بیمارستان مورد نظر برابر روال اداری انجام شده و برای انجام این کار به هیچ عنوان نیازی به پرداخت پول نبوده است”.

سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: ”با توجه به اعترافات متهم و شناسایی تعداد دیگری از شکات، قرار قانونی برای متهم صادر و تحقیقات تکمیلی در دستور کار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است”.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha