سلامت نیوز :عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از رها کردن درمان توسط بیماران سرطانی به دلیل هزینه‌های کمرشکن خبر داد و گفت: این بیماران به دلیل ناتوانی مالی ترجیح می‌دهند که همین درد را تا آخر عمر با خود به همراه داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ حمیدرضا عزیزی‌فارسانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با یادآوری اینکه بسیاری از بیماران سرطانی به دلیل هزینه‌های کمرشکن، درمان خود را نیمه‌کاره رها می‌کنند،‌ اظهار داشت: با توجه به بررسی طرح حمایت مالی از بیماران سرطانی در مجلس، باید یادآور شد که در صورتی این طرح اجرا خواهد شد که منابع مالی آن مشخص باشد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت مالی از بیماران سرطانی در کشور، افزود: متاسفانه بسیاری از بیماران سرطانی توان مالی برای تهیه دارو و درمان بیماری خود را ندارند به گونه‌ای که بخش اعظمی از این بیماران بعد از مدتی به زیر خط فقر کشیده می‌شوند.

نماینده مردم کیار، کوهرنگ، اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی،‌به خانه ملت گفت: در اغلب موارد برخی از مبتلایان به بیماری سرطان به دلیل کمرشکن بودن هزینه‌های درمان از تلاش برای بهبود وضعیت خود دست می‌کشند و طول درمان خود را به صورت نیمه‌کاره رها می‌کنند و ترجیح می‌دهند که همین درد را تا آخر با خود به همراه داشته باشند.

عزیزی‌فارسانی، با مثبت ارزیابی تلاش وزارت بهداشت و همچنین کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای تهیه طرحی جهت حمایت مالی از بیماران سرطانی، تصریح کرد: با وجود آنکه این طرح گامی مثبت جهت کمک به بیماران سرطانی است اما به نظر می‌رسد در مجلس به تصویب نرسد.

وی در مورد علت به تصویب نرسیدن طرح حمایت مالی از بیماران سرطانی،‌ تاکید کرد: منابع مالی این طرح مشخص نیست و اگر هم در مجلس مورد تصویب واقع شود شورای نگهبان به آن ایراد خواهد گرفت.

عزیزی‌فارسانی با یادآوری پیش‌بینی منابع مالی طرح مذکور از اختصاص بخشی از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت، افزود: اگر منابع مالی این مهم از تخصیص بخشی از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت در نظر گرفته شود طرح قابلیت اجرایی خواهد داشت اما ترس ما از آن است که مانند سال‌های گذشته در اختصاص بخشی از این درآمد کوتاهی صورت گیرد که در این شرایط قانون حالت اجرایی به خود نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید ضرورت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج به ویژه سرطان،‌ خاطرنشان کرد: بهتر است بخشی از این هزینه‌ها صرف پیشگیری از بیماری‌های سرطان شود زیرا امروزه بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج به دلیل استفاده از محصولات غذایی غیر استاندارد است که به نظر می‌رسد باید در بهبود این وضعیت برنامه‌ریزی درستی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha