سلامت نیوز : وزیر اسبق بهداشت با اشاره به اینکه متخلفان زیرمیزی‌بگیر بیش از دیگر پزشکان داد و بیداد می‌کنند،در واکنش به انتقادات رئیس نظام پزشکی درباره اسامی پزشکان زیرمیزی‌بگیر گفت: مجری قانون،خلاف قانون عمل می‌کند. زیرمیزی یعنی محرومیت از طبابت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه منافع برخی‌ها در اخذ زیرمیزی از بیمار به حدی گسترده است که به همین راحتی دست از انجام چنین تخلفاتی نمی‌کشند، اظهار داشت: به طور حتم اشخاصی که ناظر هستند باید پاسخگو باشند که چرا تاکنون با وجود اطلاع از چنین پدیده‌ شومی برخورد قاطع و جدی صورت نگرفته است و در برابر این اتفاقات سکوت اختیار کرده‌اند.

پزشکیان با اشاره به انتشار اسامی لیست پزشکان زیرمیزی‌بگیر افزود: امروزه افرادی که خلاف قانون حرکت می‌کنند دائما داد و بیداد راه می‌اندازند به گونه ای که وضعیت به نحوی شده که افرادی که با درستی به کار خود ادامه می‌دهند باید جوابگو باشند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشوری مانند آمریکا اگر چنین پدیده‌ای اتفاق افتد پزشک متخلف از طبابت محروم می‌شود، ادامه داد: ممکلت دارای چارچوب و قانون است و پزشکانی که قانون را زیرپا گذاشته و بیمار را به چشم کالایی درنظر می‌گیرند نباید به عنوان پزشک معرفی شوند تا دیگر پزشکان بدنام نشوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم به خانه ملت‌ گفت: به طور حتم اگر فردی چارچوب قانونی را رعایت نکند و نسبت به حقوق مردم بی‌اعتنا باشد حاکمیت باید با آن برخورد کند و اگر در این میان کوتاهی صورت گرفته همه مسئولان اعم از مجلس، قوه قضاییه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقصر هستند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند خود را جدا از قانون بداند، به خانه ملت گفت: همه موظف به رعایت قانون هستند و اگر هم مشکلی در قانون وجود دارد باید آن را اصلاح کنیم نه اینکه جدا از قانون و خلاف مقررات عمل کنیم.

پزشکیان درباره برخی مخالفت‌ها مبنی بر امتناع از انتشار اسامی پزشکان زیر‌میزی‌بگیر تاکید کرد: متاسفانه منافع برخی‌ها به حدی وسیع و گسترده است که به همین راحتی دست از انجام چنین تخلفاتی نمی‌کشند.

وی با یادآوری انتقادات رئیس سازمان نظام پزشکی و معاونان وزیر بهداشت درباره انتشار اسامی پزشکان زیرمیزی‌بگیر افزود: باید از این افراد پرسید چرا مجری قانون خلاف قانون عمل می‌کند؛ به راستی اگر چنین تخلفاتی وجود داشته پس چرا تاکنون برخوردی جدی برای جلوگیری از آن صورت نگرفته است؛ نظام پزشکی باید پاسخ دهد که چرا این سازمان نسبت به این تخلفات بی‌تفاوت بوده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس نهم ادامه داد: اشخاصی که ناظر هستند باید پاسخگو باشند که چرا تاکنون با وجود اطلاع از چنین پدیده‌ شومی برخورد قاطع و جدی صورت نگرفته است و در برابر این اتفاقات سکوت اختیار کرده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به ذکر مثالی پرداخت و خاطرنشان کرد: در مدرسه‌ای به شاگردان می‌گویند چه کسی فلان کار خلافی را انجام داده همه سکوت می‌کنند غیر از فرد متخلف که با صدای بلند می‌گوید من این کار را نکردم، حال کسانی که خودشان دست به چنین تخلفاتی می‌زنند مدام می‌گویند ما از انجام این کار امتناع می‌کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پدر فاطمه یاس ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    ***مورخه 92/7/7 یک پزشک اهمال کار برای جلو گیری از زردی نوزاد سه روزه ام که زردیش 10/6 بود کپسول نفیدپین میدهدبعد از مرگ نوزاد هم برای اینکه ما متوجه نشویم به دنبال سناریویی بودند. پزشک قانونی که علت فوت را داروی نفیدپین اعلام کرد، نظام پزشکی چقدر تلاش کرده که ما رضایت بدهیم و در نهایت برادران نظام پزشکی، پزشکی که جان یک انسان را گرفت و بعد به دنبال سناریویی بود تا والدین متوجه نشوند را توبیخ کتبی محکوم کرده دیه اش هم که بیمه میده!!!!!!!! بعضی از پزشکان با ظاهری انسان نما آبروی پزشکان محترم کشورمان را می برند. با عرض پوزش از پزشکان محترم کشور، این جماعتی که مسبب آبروریزی تان می شوند را مثل یک سیب گندیده بی اندازید دور حالا شما میخواهید چه کار کنید پزشکی که زیر میزی میگیره را از کار برکنار کنی بابا ولمون کن پدر فاطمه یاس( نوزاد سه فوت شده روزه قائم شهری )