سلامت نیوز : رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: طی ۳۰ سال اخیر از ادغام دانشکده‌های مامایی و پرستاری چه خیری دیده‌ایم که اکنون اداره مامایی را در معاونت پرستاری وزارت بهداشت ادغام کنند؟ اصلاً حرفه مامایی ربطی به پرستاری ندارد.

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: شایعه ادغام اداره مامایی در وزارت بهداشت به زیرمجموعه معاونت پرستاری باعث بروز التهاب و حساسیت در جامعه مامایی کشور شده است.

وی ادامه داد: در حالی که قرار است بدنه دولت کوچک‌سازی شود ایجاد معاونت‌های صنفی مختلف در وزارت بهداشت جای تعجب دارد تا حدی که خارج از ساختار از 5 معاونت به 7 معاونت رسیده‌ایم.

خداکرمی به این نکته اشاره کرد که جامعه پزشکی شاخه‌های مختلفی دارد که اگر بخواهیم برای هر رشته یک معاونت ایجاد کنیم نمی‌توان برای آن عدد و رقمی شمرد.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران به این نکته اشاره کرد که اداره مامایی در وزارت بهداشت طبق مصوبه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در زیرمجموعه معاونت سلامت قبلی و معاونت درمان فعلی تعریف شده و جابجایی آن به زیرمجموعه معاونت پرستاری که در دقیقه 90 دولت قبل ایجاد شد به صلاح سلامت نیست چون خدمات مامایی بیشتر در چارچوب بهداشت و درمان است.

وی اذعان داشت: اشتباه 30 سال پیش را نباید دوباره تکرار کرد چرا که نتایج ادغام دانشکده‌های مامایی و پرستاری را دیده‌ایم که چیزی جز مشکلاتی برای استفاده از ظرفیت جامعه مامایی نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سولماز ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 1
    رشته مامائی هیچ ارتباطی به پرستاری ندارد. همین بس است که دانشکده ها را یکی کرده اند و هرچه پیش میرود از ظرفیت مامائی ها برای بهتر شدن شرایط پرستاری ها استفاده می شود.