سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: رفتن به سراغ پزشکان متخلف اولویت مردم و رسانه‌ها شده است اما بدون ایجاد زیرساخت‌های اساسی نمی‌توانیم با فضای هیجانی این مشکل را حل کنیم. به ما زمان بدهید تا بتوانیم با برنامه و به شکل علمی در این خصوص جلو برویم.

حسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت وگو با فارس گفت:بعضی از پزشکان ما که پر مریض هم هستند بهترین و دانشمندترین پزشکان کشور هستند. نه تنها باید مورد احترام باشند بلکه باید به لحاظ دانش و اخلاقی که با مردم داشته‌اند الگو هم قرار گیرند.

وی ادامه داد: حتماً به سراغ تخلفات در پزشکی می‌رویم. درست است که رفتن به سراغ پزشکان متخلف اولویت اول مردم و رسانه‌هاست ولی ما تا قدم های اصلی را برنداریم زیرساختهای اساسی را درست نکنیم برخورد با این قبیل افراد که ما آنها را از جامعه خودمان نمی‌دانیم برخورد سطحی،مقطعی و پاسخ به عطشی است که در جامعه وجود دارد.

وزیر بهداشت گفت: فردی می‌گفت هر زمان که پشت تریبون می‌رود و در مورد پزشکان متخلف صحبت می‌کند بسیار مورد تعریف و تمجید قرار می‌گیرد ولی این مشکل مردم را حل نمی کند.

هاشمی تصریح کرد: ما در 8 سال گذشته از این هجوم ها به مراکز و جامعه پزشکی داشته‌ایم بدون اینکه چهره هایشان شطرنجی بشود، اما نتیجه عکس گرفتیم و مناسب نبوده است.

وی ادامه داد: اکثریت مردم و جامعه پزشکی را باید همراه داشته باشم و باور کنیم که می‌توانیم تا دیگر بهانه‌ای برای سکوت یا همراهی با متخلفان وجود نداشته باشد و بعد به موقع به سراغ پزشکان متخلف می رویم.

هاشمی با بیان اینکه باید به ما زمان بدهید تا بتوانیم با برنامه و به شکل علمی در این خصوص جلو برویم گفت: نمی‌توانیم با کارهای هیجانی امور را پیش ببریم بلکه در یک بخشی از آن هم نیازمند قوانین هستیم.

وی اظهار کرد: ما باید بتوانیم مشکلات اصلی حوزه سلامت را برطرف و تعرفه‌ها را اصلاح کرده و به نظام ارجاع اهمیت بدهیم تا به موازات آن، مشکلاتی از این دست را نیز بتوانیم برطرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha