نماینده مردم زابل و زهک در مجلس با اشاره به وضعیت اسف بار تالاب هامون گفت: دولت به اندازه دریاچه ارومیه به تالاب هامون توجه کند.

دولت به اندازه دریاچه ارومیه به تالاب هامون توجه کند

سلامت نیوز: نماینده مردم زابل و زهک در مجلس با اشاره به وضعیت اسف بار تالاب هامون گفت: دولت به اندازه دریاچه ارومیه به تالاب هامون توجه کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، سیدباقر حسینی در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه 12 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در اخطاری با استناد به اصل 50 قانون اساسی با بیان اینکه براساس این اصل در جمهوری اسلامی حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشد داشته باشند وظیفه عمومی تلقی می شود از این رو فعالیت های اقتصادی همراه با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران ممنوع است گفت: امروز در منطقه سیستان وضعیت آلودگی هوا 40 برابر استاندارد، 12 برابر بیش از حد خطر و 6 هزار و 414 میکروگرم بر متر مکعب است همچنین به علت آلودگی هوا شعاع دید به کمتر از 2 متر کاهش یافته است.


نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به خشکی تالاب هامون تأکید کرد و گفت: رئیس جمهور باید به این موضوع دقت داشته باشد که بحران تالاب هامون به اندازه وضعیت دریاچه ارومیه اهمیت دارد  از این رو دولت باید به فکر حل محیط زیست کشور باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مردم سیستان به علت افزایش آلودگی هوا در شرایط بسیار بدی زندگی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha