سلامت نیوز : رئیس شورای شهر تهران گفت: اعتیاد یک مسئله مهم و اساسی در کشور است و دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکل اعتیاد را در کشور حل کند، بلکه مبارزه با آن به حضور و مشارکت نهادها و تشکل‌های مردمی نیاز دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ احمد مسجد جامعی در جلسه شورای مشورتی ستاد مبارزه با موادمخدر که با موضوع نحوه فعالیت مراکز درمان و کاهش آسیب معتادان استان تهران برگزار شد گفت: شکل اعتیاد اکنون عوض شده، در قدیم مواد مخدر سنتی مثل تریاک بود ولی الان مواد صنعتی بروز پیدا کرده و مصرف آنها موجب حالات تهاجمی در فرد، آتش‌سوزی، قتل، اسیدپاشی و... می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: برای حل معضل اعتیاد در جامعه باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مراکز داوطلبانه و تشکل‌های مردمی استفاده کرد و اولویت‌ها نیز در هر حوزه مشخص شوند.

مسجدجامعی بیان داشت: اعتیاد، موجب بروز آفات بسیاری در زندگی‌ جمعی و فردی می‌شود و حل آن نیازمند توجه ویژه و خاص سازمان‌های اجرایی کشور است.

وی با بیان اینکه با همکاری مدیریت شهری مراکزی که با کمبود مواجه هستند، تجهیز می‌شوند، افزود: سال آینده 2 مرکز جدید درمانی را ساماندهی می‌کنیم که در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد بسیار مهم هستند.

مسجدجامعی ادامه داد: همچنین سال آینده یک مرکز درمانی خارج از تهران تأسیس خواهد شد که خدمات درمانی و بازپروری خود را به شهر تهران ارائه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha