سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در بحث افزایش جمعیت تنها وزارت بهداشت متولی امر نیست.

به گزارش سلامت نیوز ؛ دکتر رحیم رئوفی در جلسه شورای اداری شهرستان جهرم ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز هرچه داریم از برکت انقلاب اسلامی و خون شهدای عزیز است.

دکتر رئوفی با تشکر از دست اندرکاران و تمامی دستگاه های اجرایی که در امر برگزاری اولین همایش بین المللی اخلاق تولیدمثل همکاری کردند، افزود: حضور مشاور مقام معظم رهبری، وزیر بهداشت و برخی مدیران بخش سلامت کشور اعم از دولت و مجلس نشان از اهمیت این همایش می باشد.

وی افزود: نتایج این همایش در جال جمع بندی و ارسال به مدیران نظام و موسسات علمی کشور می باشد.

دکتر رئوفی با اشاره به دغدغه افزایش جمعیت در جامعه اظهار کرد: در طی 25 سال گذشته در ارتباط با کاهش جمعیت یک سقوط آزاد در کشور داشتیم و از نظر آمارهای جهانی در رابطه با کنترل جمعیت موفق ترین کشور دنیا بوده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: در سال 85 زنگ خطر کاهش جمعیت در کشور به صدا درآمد و رهبر معظم انقلاب در خصوص پیری جمعیت به مسئولین توصیه هایی کردند.

رئیس اولین کنگره اخلاق تولیدمثل خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت تنها تولید بچه نیست و متولی این امر نیز تنها وزارت بهداشت نمی باشد زیرا این موضوع یک مسئله بین بخشی و فرابخشی است که می بایست همه دستگاه های متولی در این مسیر همکاری کنند.

وی اضافه کرد: افزایش جمعیت شامل کمک به زوج های نابارور در جهت بچه دار شدن، کاهش سن ازدواج، کاهش طلاق و کاهش تصادفات جاده ای می باشد، که اراده ملی در جهت رسیدن به اهداف مدنظر رهبری می طلبد.

دکتر رئوفی همچنین با اشاره به تلاش مجموعه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار داشت: امروز در بحث سلامت بخش های درمانی، بهداشتی و دارویی همگام با حوزه های مختلف کشور تلاش های خوبی داشتیم  اما در برخی موضوعات نظارتی همکاری و تعامل بیشتر دستگاه ها مورد نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha