تمام متخصصان آرایش و زیبایی در كارشان روش‌های خاصی دارند كه در واقع راز و رمزشان محسوب می‌شود و با آنها می‌توانند عیب و ایرادهای صورتتان را پوشش دهند و مخفی كنند. مطلب زیر را مطالعه كنید تا با برخی از این روش‌ها آشنا شوید و خودتان به تنهایی از عهده آرایشتان بربیایید...

روی لب تان روغن نارگیل بزنید

سلامت نیوز: تمام متخصصان آرایش و زیبایی در كارشان روش‌های خاصی دارند كه در واقع راز و رمزشان محسوب می‌شود و با آنها می‌توانند عیب و ایرادهای صورتتان را پوشش دهند و مخفی كنند. مطلب زیر را مطالعه كنید تا با برخی از این روش‌ها آشنا شوید و خودتان به تنهایی از عهده آرایشتان بربیایید...


رژگونه با توجه به چهره: برای زدن یك رژگونه خوب، ابتدا باید نوع صورتتان را مشخص كنید. بعد از آن نباید فقط رژگونه را روی گونه‌هایتان بزنید؛ ابتدا باید استخوان گونه‌تان را پیدا كند. حالا با توجه به استخوان گونه و نوع صورتتان كه گرد، باریك، بیضی، استخوانی باشد، رژگونه را از بالای آن بزنید.


چسب نواری برای خط‌چشم و...: شاید این روش كمی به نظرتان غیرمعمول برسد اما در مواقعی كه می‌خواهید تا حدی سایه‌های تیره و خط‌چشم بكشید یك چسب زیر چشمتان بزنید و بعد شروع به كار ‌كنید. بعد از اتمام سایه‌زدن چسب را آرام بكنید.


چشمان زیبا: جایی كه با آن باید چشمانتان را روشن‌تر كنید، بسیارمهم است. نكته بعد رنگ سایه‌تان است. سفید، كرم و هلویی انتخاب‌های مناسبی هستند. می‌توانید قسمت داخلی چشمتان و البته زیر خط ابرویتان و كمی پشت پلك را با آن پر كنید. اول با رنگ روشن‌تر این كار را انجام دهید. بعد از اینكه آن را پخش كردید، می‌توانید از یكی، دو درجه تیره‌تر هم استفاده كنید. مطمئن باشید چشمانتان زیباتر از قبل و البته طبیعی به نظر می‌رسند.


احیای ریمل : بعد از حداقل 3 ماه استفاده از ریمل باید ریمل جدیدی تهیه كنید اما به شما راهی پیشنهاد می‌كنیم تا این مدت زمان را به 2 ماه دیرتر به تاخیر بیندازید. فرچه ریملتان را درآورید و زیر آب گرم بگیرید. آنقدر زیرآب نگه دارید تا پرزها به صورت شفاف‌ دیده شوند. حالا فرچه را دوباره در تیوپ قرار دهید و تكان دهید. آب و گرمایی كه به فرچه خورده برای شما ریمل جدیدی ساخته است.


لب پوسته‌پوسته شده: از یك خمیردندان بچگانه استفاده كنید. می‌توانید با كمی روغن نارگیل و شكر یك براق‌كننده و ترمیم‌كننده لب خانگی برای خودتان بسازید. حالا آن را با خمیردندان بچه روی لب‌هایتان بزنید و بگذارید حداقل برای 15 دقیقه روی لب‌هایتان بماند. مطمئن باشید بعد از 2 هفته پوسته‌پوسته شدنشان برطرف می‌شود.
چشمانتان را بزرگ‌تر كنید: اگر تا حالا برای داخل چشم‌هایتان از مداد مشكی استفاده می‌كردید، آن را كنار بگذارید و یك مداد سفید را جایگزین آن كنید تا چشمانتان درشت‌تر به نظر برسد. 


یك خط و تغییر: اگر حوصله آرایش كردن ندارید و فقط می‌خواهید تغییر كنید، یك مداد مشكی بردارید، چشمانتان را به دو قسمت تقسیم كنید. حالا از قسمت انتهایی از داخل توی چشم‌هایتان را بكشید. با این روش مژه‌هایتان هم پررنگ‌تر و ضخیم‌تر به نظر می‌آیند. امتحانش ضرری ندارد.


كرم‌پودر مناسب: بهترین منطقه برای امتحان‌كردن یك كرم‌پودر مناسب، گردنتان است. در واقع رنگ واقعی‌تری به شما نشان می‌دهد زیرا پوست گردن به اندازه پوست صورت در معرض آفتاب نیست.


كارت ویزیت+ قاشق پلاستیكی: تعجب نكنید؛ می‌توانید وقتی در حال زدن ریمل هستید از یك كارت ویزیت برای راحت‌تر شدن كارتان استفاده كنید. كارت ویزیت را بالای پلكتان قرار دهید و بعد ریمل بزنید. مطمئن باشید سرعتتان چند برابر می‌شود. برای پایین چشمانتان هم راهكار دیگری پیشنهاد می‌دهیم می‌توانید از یك قاشق پلاستیكی استفاده كنید. هم تمیزتر و هم سریع‌تر ریمل خواهید زد.


لب‌های بزرگ‌تر: به جای اینكه تن به انواع جراحی‌های مختلف بدهید از روشی استفاده كنید كه برخی از ستارگان هالیوودی مثل جنیفر لوپز هم انجام می‌دهند. سعی كنید خط لبتان را كمی بالاتر از خط لب طبیعی خود بكشید اما وقتی می‌گوییم بالاتر باید خیلی كمرنگ باشد و اغراق‌آمیز نشود حالا با رژتان كل منطقه را رژ بزنید. لب‌هایتان درشت‌تر به نظر می‌رسند.


كرم‌پودر رو به پایین: وقتی ماسك به صورت می‌زنید رو به بالا این كار را انجام می‌دهید یا وقتی صورتتان را می‌شویید پوستتان را به بالا می‌كشید اما برای زدن كرم‌پودر سعی كنید فرچه‌تان را رو به پایین‌ بزنید تا نتیجه یكنواختی‌اش را ببینید.
مدل ابروها: خیلی از ما به ابروهایمان چندان اهمیت نمی‌دهیم در حالی كه نمی‌دانیم چقدر در تغییر چهره‌مان تاثیر دارد. مدل ابرو به میزان زیادی با فرم صورتتان ارتباط دارد. برای مدل ابروی مناسب با چهره?تان با آرایشگرتان مشورت کنید.


فرچه‌ها: هر وقت وسایل آرایشتان خراب شد و تاریخ مصرفش گذشت آنها را دور بیندازید، قانون در مورد فرچه‌ها فرق می‌كند. تمام فرچه‌ها را بشویید. یك فرچه ریمل می‌تواند فردا شانه ابرویتان شود.
كانسیلر: این پوشاننده‌ها خیلی از مواقع دردسرساز هم می‌شوند به‌خصوص وقتی از كل تیوپ با هم استفاده كنید. یك فرچه زبر بردارید و كمی از كانسیلر را روی قسمتی كه می‌خواهید بپوشانید بزنید. حالا با یكی از انگشتانتان آن را یكنواخت كنید.


تثبیت رژ: وقتی رژتان را زدید هر چقدر هم پررنگ باشد تا یك مدت ماندگاری دارد. ما به شما روش بهتری پیشنهاد می‌دهیم؛ رژتان را كه زدید یك دستمال روی لب‌هایتان بگذارید. حالا با فرچه روی لب‌هایتان بزنید و بعد از چند ثانیه دستمال را بردارید. تا آخر شب اتفاقی نمی‌افتد.
تاریخ انقضا: تاریخ انقضای هر كدام از محصولات آرایشی از هر نكته‌ای مهم‌تر است چرا كه ارتباط مستقیمی با سلامتتان دارد. مثلا رژگونه و رژلب 12 تا 18 ماه، ریمل 3تا4 ماه و مدادچشم 18 تا 24 ماه و کرم پور بین 6 تا 12 ماه. 

منبع: هفته نامه زندگی مثبت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha