سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت گفت: شهرداری تهران دارای پتانسیل‌های خوبی برای ایجاد پوشش مراقبت‌های اولیه بهداشتی در سطح شهر تهران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد حاجی آقاجانی ضمن بیان این مطلب گفت: در حال حاضر خدمات بهداشتی اولیه در شهرها برخلاف روستاها به صورت مراجعه به منازل صورت نمی‌گیرد و شهروندان با مراجعه به مراکز بهداشتی، درمانی خدمات اولیه بهداشتی و سایر آموزش‌های بهداشتی را دریافت می‌کنند.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری تهران می‌توان این گونه خدمات بهداشتی اولیه را در شهرها به ویژه حاشیه شهرها که دارای معضلات زیادی هستند، گسترش داد.

معاون درمان وزیر بهداشت به برگزاری نشست اخیر وزیر بهداشت با شهردار تهران و مدیران و مسؤلان وزارت بهداشت و شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در این نشست تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران تصویب شد و مقرر گردید از پتانسیل‌های شهرداری برای گسترش مراقبت‌های بهداشتی اولیه استفاده شود.

آقاجانی گفت: در اولین جلسه شورای راهبردی سلامت شهر تهران سیاستگذاری‌ها در زمینه نوع ارائه خدمات بهداشت در سطح شهر تهران به شکل همکاری فی ما بین وزارت بهداشت و شهرداری تهران تدوین و اجرایی خواهد شد تا جمعیت ساکن در شهر تهران به طور گسترده‌ای از مراقبت‌های اولیه بهداشتی برخوردار شوند.

عضو شورای راهبردی سلامت شهر تهران خاطرنشان کرد: ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی می‌تواند شاخص‌های بهداشتی را در حاشیه کلان شهرها ارتقاء دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha