یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 104883

سلامت نیوز : یک جراح و متخصص زنان با اشاره به این مطلب که شیردهی غیرصحیح باعث زخم شدن نوک پستان می‌شود، گفت: کرم‌های مرطوب کننده و ویتامین AD باعث ترمیم و التیام سریع زخم می‌شود و نیاز به درمان دیگری ندارد.

دکتر طاهره افتخار در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه وضعیت غلط نوزاد در حین شیردهی مهم ترین دلیل خونریزی و ترک نوک پستان است، افزود: روش غلط در پمپ کردن (دوشیدن) نیز می تواند به نوک پستان آسیب برساند، در حالی که روش صحیح شیردهی می تواند باعث از بین رفتن مشکل شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه باید شیوه قرار گرفتن نوزاد در هنگام شیردهی صحیح باشد اظهار کرد: نوزاد باید دقیقا شکم به شکم مادر قرار بگیرد و همچنین نوک پستان کاملا در دهان نوزاد قرار بگیرد.

وی با تاکید بر این مطلب که باید وضعیت نوزاد در هر بار شیردهی تغییر کند، گفت: این کار باعث می شود که فشار لثه های نوزاد در هر بار شیردهی روی مناطق مختلف پستان و نه فقط یک نقطه وارد شود.

افتخار با بیان این مطلب که خشکی پوست در ایجاد ترک موثر است، افزود: کرم های مرطوب کننده و ویتامین AD باعث ترمیم و التیام سریع زخم می شود و نیاز به درمان دیگری ندارد.

این جراح و متخصص زنان در پایان یادآور شد: در صورت عفونی شدن نوک پستان مصرف داروهای آنتی بیوتیک بر اساس نظر پزشک ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha