سلامت نیوز : رییس مرکز تحقیقات سرطان کشور با بیان اینکه چاقی زمینه ساز بروز سرطان است، گفت: برنامه ریزی مبارزه با چاقی و سرطان باید از دوران کودکی آغاز شود.

دکتر محمد اسماعیل اکبری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه چاقی از عوامل مستعد کننده ایجاد سرطان است گفت: در کشور تنها 28 درصد مردم کالری متعادل مصرف می کنند. 47.9 درصد بیش از حد مورد نیاز کالری دریافت می کنند و بیش از 33 مردم نیز کمتر از میزان مورد نیاز روزانه انرژی دریافت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم جامعه از کمترین کیفیت پروتئین در جهان برخوردارند گفت: 20 درصد مردم پروتئین کافی دریافت می کنند و 65 درصد بیش از حد معمول و 43 درصد نیز پروتئین با کیفیت نامطلوب مصرف می کنند.

رییس مرکز تحقیقات سرطان کشور با بیان اینکه دریافت مقادیر متعادل ویتامین D از احتمال بروز سرطان می کاهد گفت: مقادیر پایین ویتامین D از عوامل مستعد کننده ابتلا به سرطان است.

اکبری خاطر نشان کرد: 74 درصد مبتلایان به سرطان، ویتامین D کمی دارند که 50 درصد زنان کشور دارای دارای کمبود این ویتامین هستند.

وی چاقی را از عوامل اصلی افزایش خطر ابتلا به سرطان عنوان کرد و افزود: اغلب افراد در سنین 40 تا 65 سالگی دارای اضافه وزن هستند. 50 درصد مردان و 66 درصد زنان کشور دچار چاقی هستند.

اکبری تصریح کرد: دریافت مقادیر بالای کربوهیدرات، قند و چربی و مصرف کم میوه ها و سبزیجات از عوامل مستعد کننده افزایش وزن هستند.

رییس مرکز تحقیقات سرطان کشور تصریح کرد: چاقی شبیه سرطان است، این عارضه طی یک فرآیند طولانی قبل از تولد آغاز شده و در طول زندگی ادامه می یابد.

وی در پایان عوامل روانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در ایجاد چاقی تاثیر گذار دانست و گفت: برای کاهش خطر چاقی و سرطان باید از دوران کودکی برنامه ریزی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha