یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10490

كشور ما تا سال آینده به مركز فعالیت‌های تحقیقاتی و درمانی دیابت در منطقه تبدیل می‌شود.

متخصصان غدد شركت‌كننده در مراسم معرفی داروی جدید قلم انسولین نوومیكس 30 كه عصر پنجشنبه برگزار شد، ضمن تاكید بر این مطلب، ورود روش‌های نوین درمان دیابت را نشانه آن دانستند كه ایران، در زمینه درمان دیابت همگام با پیشرفته‌ترین كشورهای دنیا حركت می‌كند اما همراهی نكردن بیمه‌ها بزرگ‌ترین مسئله برای بیماران است.

پزشكان متخصص و فوق تخصص غدد در این مراسم به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروهای نوین و شیوه‌های درمان نوین دیابت در كشور تاكید كردند. در این ارتباط، محمد افخمی اردكانی، رئیس مركز تحقیقات دیابت یزد به خبرنگار ما گفت: حتما باید یك بیمار دیابتی، چشمان خود را از دست داده و نابینا شود یا دچار عارضه قلبی شود تا بیمه به فكر مهار بیماری بیفتد؟

حسن رضوانیان، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان نیز گفت: در هیچ نقطه‌ای از دنیا، مردم70 درصد هزینه درمان را خودشان نمی‌پردازند در حالی‌كه در ایران این موضوع برعكس است و مردم باید 70 درصد هزینه درمان را خودشان بپردازند. هم‌اكنون بیش از 8 میلیون نفر در كشور یا به دیابت مبتلا بوده یا در معرض دیابت قرار دارند و این درحالی است كه به گفته كارشناسان، درمان دیابت برای تعداد زیادی از این بیماران گران است و گاهی یك بیمار به‌علت ناتوانی برای خرید سرنگ به‌منظور تزریق انسولین، ممكن است بارها از یك سرنگ استفاده كند.

علیرضا استقامتی، مشاور مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز در این رابطه از مسئولان و برنامه ریزان صنعت بیمه خواست تا درخصوص بیمه كردن داروها و كنترل دیابت، حمایت‌های لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha