سلامت نیوز : رئیس کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان به نقش پررنگ رسانه ها در پیشگیری و آموزش جامعه و همچنین ضرورت ارتقای سطح دانش افراد  تاكید كرد و گفت: گسترش آگاهی دهی عمومی و حل معضلات نظام سلامت نیازمند یك مشاركت چند جانبه از سوی دستگاههای مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ عباس پورنصاری با اشاره به برگزاری کنگره ملی "برنامه جامع کنترل سرطان" از 15 تا 17 بهمن ماه جاری در مرکز همایشهای صداو سیما، افزود: علاوه بر این همایش روز جهانی سرطان نیز در بعدازظهر روز سه شنبه پانزدهم بهمن ماه مقارن با چهارم فوریه برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های مفید و ارزشمندی برای این کنگره در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می‌توان به طراحی 20 پانل و کارگاه با موضوعات عام و تخصصی مرتبط با سرطان اشاره کرد.

دبیر شورای بیماریهای خاص سازمان صدا وسیما به حضور وزیر بهداشت، نمایندگان مجلس، معاونین وزرا، مقامات ارشد رسانه ملی، مدیران، تهیه كنندگان، ورزشكاران و هنرمندان  در این همایش و كنگره سه روزه اشاره كرد و گفت: برای نخستین بار در كشور از پزشكان نمونه و تلاشگر در عرصه درمان سرطان تقدیر می‌كنیم. همچنین قدردانی از خیریه‌ها و سازمانهای مردم‌نهاد، تهیه كنندگان، خبرنگاران رسانه ملی و مطبوعات فعال  در عرصه  مبارزه با سرطان كه نقش حائزاهمیتی در ارتقای سلامت جامعه داشتند، در ذیل برنامه‌های این كنگره گنجانده شده است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری و رویكرد ایشان به انسان سالم به عنوان محور توسعه اشاره كرد و گفت: این كنگره در راستای عمل به موكدات معظم له به دستگاه‌های اجرایی پیرامون ارتقای سلامت مردم برنامه‌ریزی شد. رسانه ملی همواره در این امور پیشگام بوده و امیدوار است این كنگره بتواند با تصویب برنامه ملی سرطان كه شامل چهار ركن اساسی است، نقطه روشنی بر صفحه مبارزه با بیماری‌ها و ارتقای سلامت باشد. 

پورنصاری افزود: پیشگیری، تشخیص زودهنگام، تشخیص قطعی و درمان و مراقبتهای حمایتی - تسكینی چهار اقدام یاد شده هستند كه نتیجه اجرای آنها كاهش میزان ابتلا به سرطان، كاهش میزان مرگ و میر ناشی از سرطان و ارتقای كیفیت زندگی بیماران است.

رئیس کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان با بیان اینكه بر اساس مطالعات انجام شده حدود 40 درصد سرطانها قابل پیشگیری هستند گفت: همین جاست كه نقش پررنگ رسانه در پیشگیری و آموزش جامعه و همچنین ضرورت ارتقای سطح دانش افراد نمایان می‌شود. شناخت عوامل خطر و مراجعه بهنگام به پزشك نیازمند آگاهی‌دهی و اطلاع رسانی است.

وی به نقش موثر رسانه ملی در زمینه فرهنگ سازی، امیدآفرینی و ترویج سبك زندگی سالم اشاره و اظهار داشت: بر همین اساس به طور جدی به موضوع ورود پیدا كرده‌ایم و امیدواریم با برگزاری كنگره پیش رو نتایج مطلوبی به دست آوریم.

پورنصاری در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی حمایت از تهیه كنندگان رسانه ملی برای تولید برنامه‌های سلامت محور گفت: تولید برنامه‌های مفید در درجه اول اهمیت از حیث تامین اعتبارات قرار دارد. از این میان سلامتی نیز به طور خاص مورد توجه است و اكنون شاهد پخش برنامه‌های سلامت محور متنوعی از شبكه‌های مختلف صدا و سیما هستیم.

رئیس کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان افزود: البته معتقدیم اقدامات انجام شده كافی نیستند و گسترش آگاهی دهی عمومی و حل معضلات نظام سلامت نیازمند یك مشاركت چند جانبه از سوی دستگاه‌های مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha