سلامت نیوز : مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از ارائه خدمات رایگان درمانی در روز 22 بهمن در 31 مرکز درمانی هلال احمر در خارج از کشور خبر داد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ غلامرضا گنج‌آبادی صبح یکشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های هلال احمر در ایام دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت‌ هلال احمر با توجه به هماهنگی با ستاد برگزاری مراسم‌های دهه فجر مسئولیت‌هایی بر عهده این جمعیت در استان تهران قرار گرفته که در حوزه‌های داوطلبان، امداد و نجات، جوانان و بهداشت و درمان تعریف می‌شود.

وی افزود: در حوزه سازمان داوطلبان 28 فعالیت از جمله توزیع اقلام مورد نیاز نیازمندان، اعزام کاروانهای سلامت در پوشش پزشک، پیراپزشک و متخصص، شناسایی مناطق محروم و محرومیت‌زدایی، آموزش عمومی کمکهای اولیه بویژه در روستاها و در نهایت برپایی ایستگاههای صلواتی و تجدید میثاق با حضرت امام(ره) شامل این برنامه‌ها است.

گنج‌آبادی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان و توانبخشی هلال احمر نیز برنامه هایی دارد که از جمله راه‌اندازی مرکز فیزیوتراپی در قزوین، راه‌اندازی مرکز بازتوانی قلبی در کرمانشاه و همچنین ارائه خدمات فیزیکی به افراد با 50 درصد تخفیف و خدمات اعضای مصنوعی با 20 درصد تخفیف در این ایام است.

وی ادامه داد: همچنین در 31 مرکز درمانی هلال احمر در خارج از کشور از جمله در کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین نیز در روز 22 بهمن، خدمات رایگان ارائه خواهد شد.

گنج آبادی به برنامه‌های سازمان جوانان از جمله اردوهای جهاد فجر، اهدای خون، مسابقات کوهنوردی و جنگل‌نوردی و برنامه‌های کانون‌های دانشجویی و طلاب در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: موسسه علمی کاربردی هلال نیز برنامه‌هایی از جمله توزیع بروشورهای فرهنگی و ایمنی را در راهپیمایی 22 بهمن برعهده دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران تصریح کرد: سازمان امداد و نجات نیز در این ایام مانورهای متعددی در حوزه‌های نجات، امداد کوهستان و امداد جاده‌ای به اجرا در خواهد آورد.

گنج آبادی با بیان اینکه براین اساس جمعیت هلال احمر استان تهران با توجه به اینکه مسئولیت بیشتری نسبت به جمعیت‌های دیگر استانهای کشور در این زمینه دارد، افزود: براین مبنا پوشش امدادی مراسم 22 بهمن در حرم حضرت امام (ره) با استقرار تیمهای امدادگر زن و مرد و 5 دستگاه آمبولانس صورت می‌پذیرد و در طول راهپیمایی 22 بهمن نیز 650 امدادگر زن و مرد به همراه 30 آمبولانس طول مسیر راهپیمایی را پوشش امدادی می‌دهند.

وی همچنین از ارائه خدمات به راهپیمایان در روز 22 بهمن خبر داد و افزود: در مسیر راهپیمایی نیز در حدود 24 خیمه‌ نماز برپا می‌شود تا در طول زمان مراسم سالمندان از این چادرها برای استراحت بهره‌مند شوند و در زمان نماز نیز بتوانند فریضه نماز را انجام دهند.

گنج‌آبادی در ارتباط با هزینه های برنامه های هلال احمر در ایام دهه فجر، گفت: به دلیل آنکه بیشترین اتکای ما به نیکوکاران است کل هزینه‌های این جمعیت در استان تهران 200 میلیون تومان خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از اجرای مستمر طرح ملی فرشتگان رحمت در مناطق محروم کشور خبر داد و افزود: با شناسایی 9750 خانوار نیازمند و آسیب پذیر، سبدهایی شامل مواد غذایی و البسه نو به ارزش هر سبد 150 هزار تومان، به این خانواده ها اهدا می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha