سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت گفت: شهرداری تهران دارای پتانسیلهای خوبی برای ایجاد پوشش مراقبتهای اولیه بهداشتی در سطح شهر تهران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر محمد حاجی آقاجانی افزود: در حال حاضر خدمات بهداشتی اولیه در شهرها بر خلاف روستاها به صورت مراجعه به منازل صورت نمی گیرد و شهروندان با مراجعه به مراکز بهداشتی، درمانی خدمات اولیه بهداشتی و سایر آموزشهای بهداشتی را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیتهای شهرداری تهران می توان اینگونه خدمات بهداشتی اولیه را در شهرها به ویژه حاشیه شهرها که دارای معضلات زیادی هستند، گسترش داد.

معاون وزیر بهداشت به برگزاری نشست اخیر وزیر بهداشت با شهردار تهران و مدیران و مسئولان وزارت بهداشت و شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در این نشست تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران تصویب شد و مقرر گردید از پتانسیلهای شهرداری برای گسترش مراقبتهای بهداشتی اولیه استفاده شود.

آقاجانی گفت: در اولین جلسه شورای راهبردی سلامت شهر تهران سیاستگذاریها در زمینه نوع  ارائه خدمات بهداشت در سطح شهر تهران به شکل همکاری فی ما بین وزارت بهداشت و شهرداری تهران تدوین و اجرایی خواهد شد تا جمعیت ساکن در شهر تهران به طور گسترده ای از مراقبتهای اولیه بهداشتی برخوردار شوند.

عضو شورای راهبردی سلامت شهر تهران خاطرنشان کرد: ارائه مراقبتهای اولیه بهداشتی می تواند شاخصهای بهداشتی را در حاشیه کلان شهرها ارتقاء دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha