سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن جراحی زانو، آرتروسكوپی و آسیبهای ورزشی به علل بروز زانو درد در دوران جوانی اشاره کرد و گفت: درد زانو در دوره جوانی بیشتر به دنبال آسیبهای ورزشی به سراغ افراد می‌آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر کیوان احدی افزود: انحرافات مفصل زانو و علل نادری مانند عفونتها و تومورهای استخوانی از دیگر عوامل درد زانو در جوانان هستند.

این فوق تخصص جراحی زانو با اشاره به اینکه بالا و پایین رفتن از پله باعث تخریب زانو نمی‌گردد، خاطرنشان کرد: در افراد سالم بالا و پایین رفتن از پله‌ ها به صورت روزمره آسیب رسان نیست، اما در کسانی که مشکل زمینه‌ای زانو دارند استفاده از پله باعث تشدید درد در زانوها می‌شود.

احدی عامل موثر دیگر در آسیب به زانو را اضافه وزن و چاقی دانست و گفت: هر یك كیلوگرم اضافه وزن، به اندازه 5 کیلوگرم فشار اضافه به زانو وارد می‌کند.

وی افزود: چاقی عاملی است که می‌تواند دردهای مختلف در زانو را تشدید کند. به خصوص کسانی که مبتلا به ساییدگی و آرتروز هستند. به همین خاطر کم کردن وزن راهكار اساسی برای کمک به بهبود فرد است.

عضو هیئت مدیره انجمن جراحی زانو، آرتروسكوپی و آسیبهای ورزشی در پاسخ به اینكه آیا استفاده از تجهیزات گرم كننده یا سردكننده به منظور تسكین درد زانو توصیه می‌شود، اظهار داشت: اگر فرد به بیماری زمینه‌ای در زانوی خود مبتلا باشد، ممکن است گرما دادن به زانو باعث التیام درد بشود.

احدی با بیان اینكه گرما با مکانیسمهای مختلف از جمله افزایش گردش خون موضعی باعث کاهش درد می‌شود، گفت: اما نمی توان گفت: این باورها مبنی بر اینكه کسانی که در مناطق گرم زندگی می‌کنند کمتر به بیماریهای زانو مبتلا می‌شوند، یا زندگی در محیط سرد باعث افزایش آمار ابتلا به آسیب‌های زانو می‌شود صحیح و علمی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha