دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 104934

سلامت نیوز : یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که افراد توانمند در نگارش رزومه های کاری خود دارند، این است که مهارت های بسیار زیاد در زمینه های متنوع را می نویسند و فردی که رزومه را می بیند، نمی تواند تشخیص دهد توانایی اصلی این فرد در چه زمینه ای است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت برترین ها ؛ رزومه از اصلی ترین مسایلی است که در استخدام هر فردی ایفای نقش می کند. وقتی آن را با انواع مهارت ها پر کنید، احتمال استخدام خود را افزایش می دهید. نوشتن مهارت ها به هیچ عنوان بد نیست اما این را در نظر داشته باشید، هر چه رزومه خود را پربارتر بنویسید، همان قدر وظایف و مسوولیت های شما بیشتر خواهند شد.

افراد توانمند با این اشتباه در نگارش رزومه، در انتها به نتیجه می رسند که فقط در حال کار کردن هستند و مهارت های واقعی آنها نادیده گرفته شده است. این افراد عموما مراحل زیر را پشت سر می گذارند:

•    مرحله اول: افراد توانا بسیار مستعد موفقیت و به انجام رساندن پروژه ها هستند و سریع استخدام می شوند

•    مرحله دوم: دیگران مهارت های آنها را می بینند و برایشان کار تعیین می کنند

•    مرحله سوم: افراد سخت‌کوش و توانا به شهرت می رسند. همه او را به عنوان فردی می شناسند که در مواقع نیاز به کمک و مشاوره، همیشه آنجا حاضر است.

•    مرحله چهارم: افراد موفق همیشه همه پروژه ها را به بهترین شکل به نتیجه می رساند اما از این نکته غافل می شود که استعدادهای درونی بیشتری دارد و ما آن را نقطه مشترک  استعداد، اشتیاق و بازار می نامیم. این دقیقا جایی است که شرکت و کارمند هر دو آن را از دست می دهند.

بخش بزرگی از این معزل به واسطه مدیرانی پیش می آید که همیشه مشغله بسیار دارند و نمی توانند توان و مهارت های واقعی نیروهای خود را ببینند و کشف کنند. اما بخشی از آن هم به خود ما بستگی دارد. ما خودمان هم باید در پیشبرد شغل و مهارت هایمان و همگام سازی بیشتر آنها تلاش کنیم.

در این راستا، شرکت ها هم باید زمانی را برای کشف استعدادها و توانایی های کارمندان صرف کنند. باید سیاست های کاری را بر پایه استعدادهای فردی آنها تنظیم کرد تا موفقیت های بیشتری حاصل شود.

اما با همه این اوصاف، با مطالعه در مورد همه مدیران و عاملین اجرایی در سراسر جهان، به این نتیجه رسیده ایم، عدم دقت در کار اشتباه شماره یک افراد توانا و مستعد در شغلشان است.

برای درک بهتر این مساله از استعاره کمک می گیریم: افراد توانا بیشتر اوقات میله های یک اندازه بیشتری برای برپا کردن چادر کار خود استفاده می کنند. مثلا، 10، 20 یا 30 میله در انتهای کار وجود دارند که همه در یک قد و اندازه هستند. به این ترتیب نیز امید دارند تا چادر بالاتر برود. البته منظورمان نردبان شغلی (ارتقا در کار) نیست. منظور بالارفتن توانایی ها برای ارایه است.

اما حقیقت دردناک در این جا این است که در هر مرتبه، فقط می توانیم یک سازه در ذهن دیگران باشیم. مردم نمی توانند به طور همزمان ما را مدیر پروژه، استاد، وکیل، نماینده بیمه، عضو تحریریه یا کارآفرین بدانند. شاید شما در همه این زمینه ها استعداد داشته باشید، اما در نظر مردم شما فقط یکی از آنها هستید. همیشه فقط یک لقب وجود دارد که به دنبال نام ما می آید.

به همین منظور، لازم است در نوشتن رزومه کاری خود نهایت دقت و توجه را به خرج دهید. آن را ساده، خلاصه و البته مفید بنویسید. پس از نام خود یک عنوان مناسب که وصف حال توان و استعدادهای شما باشد. توضیحات مختصری در مورد موفقیت هایی که تاکنون کسب کرده اید. جملات را باید با هوشمندی کامل، تاثیر گذار و خلاصه بنویسید.
 
سعی کنید بیشتر بر توان و مهارت مورد علاقه خود تاکید داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha