بسیاری از اقشار آسب‌پذیر کشور از لیست دریافت سبد کالا حذف شدند/دولت در ارائه سبد کالا تجدید نظر کند

سلامت نیوز : عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از اقشار آسیب پذیر کشور از لیست دریافت سبد کالا حذف شده اند، گفت: این موضوع صد درصد دغدغه نمایندگان است و ما حتما آن را از وزارت تعاون پیگیری خواهیم کرد.

محمداسماعیل سعیدی در گفت و گو با پانا، در خصوص ارائه سبد کالا به کارگران و بازنشستگان اظهار داشت: متاسفانه در عرض این چند روز اخیر، اخبار ضد و نقیضی برای نحوه اعطای سبد کالای دولت منتشر شده که گاها این اخبار تایید و رد شده اند.

مشکلات بازنشستگان باید از اولویت‌های دولت باشد نه اینکه نادیده گرفته شوند
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشکلات بازنشستگان و قشر کارگران باید از اولویت های دولت باشد نه اینکه نادیده گرفته شوند، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم دقت مسئولان دولت، سبد کالا با حرف و حدیث بسیاری مواجه شده است که در این بین بسیاری از اقشار از دریافت این تسهیلات محروم شده اند.
این نماینده مجلس در ادامه افزود: تنها کارمندان دولت نیستند که باید مشمول دریافت سبد کالا شود چرا که ما در کشور اقشار آسیب پذیر زیادی داریم که از لیست سبد کالا حذف شده اند. از طرفی برخی از افرادی که حتی حقوق هم نمی گیرند و تحت پوشش هیچ ارگان و یا سازمان بیمه ای هم نیستند نیز از دریافت این سبد کالا حذف شده اند که دولت باید پاسخگوی این موضوع باشد.
دولت باید در چگونگی اعطای سبد کالا به مردم تجدید نظر کند
وی با تأکید بر اینکه دولت باید در چگونگی اعطای سبد کالا به مردم تجدید نظر کند، تصریح کرد: ما نمایندگان معتقد هستیم که باید در نوع اعطای این تسهیلات به اقشار مختلف مردم تجدید نظر کلی صورت بگیرد و در این کار باید مطالعه دقیق انجام شد و این مشکل تا پایان سال و برای مراحل بعدی برطرف شود.
سعیدی از پیگیری موضوع حذف اقشار مختلف از جمله بازنشستگان و مستمری بگیران از لیست دریافت سبد کالا خبر داد و گفت: این موضوع صد درصد دغدغه نمایندگان است و ما حتما آن را از وزارت تعاون پیگیری خواهیم کرد.
بر اساس اطلاعیه توزیع سبد رایگان کالا مشمولان دریافت سبد کالایی سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی، ‌سرپرستان خانوارهای مستمری بگیران تامین اجتماعی با حقوق مستمری زیر 500 هزار تومان، سرپرستان خانوارهای کارگران مشمول قانون کارو تامین اجتماعی با حقوق کمتر از 500 هزار تومان، سرپرستان خانوارهای کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای دولتی و سرپرستان خانوارهای طلاب، خبرنگاران و دانشجویان متاهل هستند.
بر اساس شرط جدید دولت مبنی بر ارائه سبد کالایی به حقوق‌بگیران کمتر از 500هزار تومانی، سبد کالایی بین 9 تا 10 میلیون سرپرست خانوار توزیع می شود.
سبد کالایی مرحله اول شامل 10 کیلوگرم برنج، چهار کیلوگرم مرغ، دو بطری روغن مایع‌، دو بسته پنیر بسته بندی شده، یک شانه تخم مرغ یا 24 عدد بسته بندی شده است که از یکشنبه سیزدهم بهمن ماه 1392 طی 15 روز به تدریج به صورت رایگان از مراکز توزیع ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha