چرا دور هم نشستن وزرا کمکی به مشکلات بیماران نمی‌کند ؟

سلامت نیوز : وزیر بهداشت با تشریح علت اینکه چرا دور هم نشستن وزرا کمکی به مشکلات بیماران نمی‌کند، از ورشکستگی بیمه‌ها خبر داد.

سید حسن هاشمی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که برخی بیماران از جمله بیماران «ام اس» این پرسش را مطرح کرده اند که در حالیکه وقتی دو وزیر بهداشت و رفاه در هر ماه جلسات متعددی با یکدیگر دارند چرا این مشکلات بیماران را با تفاهم وزراتی همدیگر برطرف نمی‌کنند، اظهار داشت: البته فقط مشکل برای این بیماران نیست بلکه بیماران دیگری هم هستند که چنین مشکلاتی را دارند، آن چیزی که مانع می‌شود منابع بیمه‌ها است، بیمه‌ها با همین منابع ای هم که دارند بدهکار هستند و به این دلیل نیست که پول داشته باشند و علاقه‌مند نباشند به مردم کمک کنند، خیر اینطور نیست.

وی ادامه داد: بیمه‌ها چون پول ندارند به مجموع بدهی‌هایشان افزوده می‌شود، همین الان بیمه‌ها ورشکست شده اند و باید حتماً منابع ای به آنان تزریق شود که امیدواریم آقای دکتر ربیعی و همکارانشان بتوانند از مستغلات غیرمنقولی که دارند این کسری را جبران کنند و سال آینده هم ما (وزارت بهداشت) تلاش خواهیم کرد هزینه‌های که به بیمه‌ها وارد می‌شود را ببینیم تا بیمه‌ها بتوانند چابک تر و بدون فوت وقت دیون شان را پرداخت کنند.

هاشمی تصریح کرد: خیلی مهم است که بیمارستانها و داروخانه‌ها بتوانند برای نخستین‌بار در این 20 و 30 سال گذشته بتوانند دیون خود از بیمه‌ها در آخر هر ماه دریافت کنند و اگر این اتفاق رخ دهد اتفاق میمونی است و ما هم همین را انتظار داریم.

وزیر بهداشت افزود: بنابراین برای این قبیل از بیماران باید دنبال منابع جدید باشیم و برای آن تلاش هم می‌کنیم و اگر بتوان این منابع را در اختیار قرار گرفت بیمه هم با کمال میل حاضر هستند به بیماران کمک کند.

هاشمی اظهار داشت: بنابراین نشستن دو وزیر کنار یکدیگر حاکی از آن است که می‌خواهند مشکلات را حل کنند و این واقعیت را هم باید بپذیرم که بالاخره بدنه بخواهد تا خودش را با راس مجموع که معاونان و مشاوران ارشد هماهنگ کنند زمان می‌برد ولی واقعیت این است که آنها نگاه می‌کنند به رفتار ما و ما نیز تلاش خواهیم کرد که کاملاً هماهنگ پیش رویم و در ادامه استراتژی خودمان یعنی مسئولیت‌ها را فرافکنی نکنیم و گردن دیگران نیاندازیم و اگر خودمان اشتباهی داریم برای حل آن اقدام کنیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بنده فکر می‌کنم هر کدام از این دو وزارتخانه کارهایشان را درست پیش می‌برند و امیدوار هستیم منابع ای را در اختیار داشته باشیم تا بیماران بیشتری را هم به لحاظ درمانی و دارویی مورد حمایت قرار دهیم.

سردرگمی بیماران «ام اس» به دلیل اختلاف دو وزراتخانه

حسین کاکاوند مسئول مشارکت‌های مردمی انجمن «ام اس» ایران با اشاره به سردرگمی بیماران «ام اس» به دلیل اختلاف دو وزراتخانه بهداشت و رفاه گفت: مشکلات بیماران «ام اس» در دولت یازدهم نه تنها کمتر نشد بلکه این مشکلات افزایش نیز یافته است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در پاسخ به این پرسش که شما به عنوان رئیس مشارکت‌های مردمی انجمن «ام اس» ایران از دولت یازدهم درخواست برطرف شدن مشکلات این بیماران را در یکی از برنامه‌های تلویزیونی خواسته بودید، بنابراین وضعیت بیماران در دولت جدید به چه صورت است، اظهار داشت: وضعیت بهتر نشد، هیچ، بدتر هم شد، زیرا یک زمانی عنوان می‌شود که مجلس با دولت مشکل دارد بنابراین شاید منطقی پشت سر آن باشد ولی در حال حاضر دو وزارتخانه بهداشت و رفاه با یکدیگر مشکل دارند.

کاکاوند که خود نیز 5 سال است دچار بیماری «ام اس» است، در تشریح این اختلاف دو وزراتخانه عنوان کرد: وقتی بیمار «ام اس» به وزارت کار که زیر مجموعه وزارت رفاه است برای اشتغال مراجعه می‌کند، وزارت کار عنوان می‌کند که بیمار «ام اس» جزو بیماران خاص است و شغلی نمی‌توانیم برای آنان در نظر بگیریم، بنابراین وقتی هم که به وزارت بهداشت مراجعه می‌کنیم تا بتوانیم براساس مصوبات مجلس از تسهیلات بیماران خاص بهره مند شویم، وزارت بهداشت عنوان می‌کند، بیمار «ام اس» اصلاً جزو بیماران خاص محسوب نمی‌شود.

مسئول مشارکت‌های مردمی انجمن «ام اس» خاطرنشان کرد: این مسئله بزرگترین مشکل بیماران «ام اس» است و بسیار زشت است که دو وزیر بهداشت و رفاه هر هفته همدیگر را ملاقات می‌کنند ولی نمی‌توانند این مشکل را حل کنند، در حال حاضر صد درصد بیماران «ام اس» دچار این مشکل هستند، بنابراین ما تقاضا داریم اگر تاکنون برای این مشکل اقدامی نشده است این معضل را اصلاح کنند تا بیماران «ام اس» بتوانند شغل پیدا کنند و یا از تسهیلات قانونی بیماران خاص بهره مند شوند.

کاکاوند خاطرنشان کرد: وزارت کار عنوان می‌کند که بیماران «ام اس» جزو زیر مجموعه شاغلان به حساب نمی‌آید، از آن طرف وزارت بهداشت نیز اگر داروهای این بیماران را بدون مشکل در اختیارشان قرار دهد، بیمار دیگر دچار استرس نمی‌شوند، زیرا استرس مهلک ترین مسئله برای یک بیمار «ام اس» به حساب می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha