دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 104953

تاثیر مکمل‌های ویتامینی بر فوائد ورزش

سلامت نیوز : پزشکان نروژی در آزمایش‌های جدید خود دریافتند که مصرف برخی از مکمل‌های ویتامینی اثرات مفید ورزش کردن را کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ به گفته این پزشکان با مصرف این نوع مکمل‌ها افراد سخت‌تر می‌توانند برای انجام ورزش‌های استقامتی همچون دو ماراتن آماده شوند.

پزشکان نروژی در این مطالعه تاکید کردند که مکمل‌های ویتامینی C و E باید با احتیاط مصرف شوند زیرا این مکمل‌ها واکنش عضلات به فعالیت‌های ورزشی را کند می‌کنند.

در این بررسی از 54 شرکت‌کننده درخواست شد که در طول 11 هفته 1000 میلی‌گرم ویتامین C و 235 میلی‌گرم ویتامین E یا یک قرص قند مصرف کنند. همچنین این افراد در طول هفته، چهار بار فعالیت‌های ورزشی خود را دنبال کردند.

به گفته پزشکان، پس از اتمام این دوره از شرکت‌کنندگان یک نوع تست دو گرفته شد و تفاوت چشمگیری در عملکرد آنان مشاهده نشد هرچند در بررسی‌های انجام گرفته از نمونه‌های خونی و نمونه برداری بافتی مشخص شد که در ماهیچه‌های آنان تغییراتی در حال شکل گرفتن است.

به گفته پزشکان هر سلول عضلانی حاوی مقدار زیادی میتوکندری کوچک است که انرژی سلول‌های عضلانی را تامین می‌کنند. به نظر می‌رسد در افرادی که از مکمل‌های ویتامینی مصرف می‌کنند میزان تولید این میتوکندری‌ها کاهش می‌یابد و همین امر موجب می‌شود که انرژی کمتری به عضلات منتقل شود و در نتیجه انجام فعالیت بدنی در صورت مصرف این مکمل‌ها برای فرد دشوارتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha