سلامت نیوز : نماینده مردم فلاورجان در مجلس جزئیات سؤالات خود از وزیر بهداشت را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام ناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به سؤالات خود از سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت اظهار داشت: بنده 3 سؤال از وزیر مطرح کردم.

وی در تشریح این سؤالات گفت: سؤال اول بنده در مورد علت تبعیض و بی‌عدالتی وزارت بهداشت در احداث بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در نقاط مختلف کشور بود؛ در کشور هم‌اکنون مکان‌هایی وجود دارد که تخت‌های بیمارستانی آن همیشه خالی است و قابل استفاده نیست چراکه بیش از نیاز آن منطقه بیمارستان ساخته‌اند و در بسیاری از مناطق و شهرستان‌های کشور مکان‌هایی وجود دارد که نیاز مبرم به بیمارستان دارند اما متأسفانه دولت اقدامی برای ساخت بیمارستان انجام نداده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: قرار بود ما برای درمان افرادی که از شهرستان‌های مختلف به طرف کلان‌شهرها و تهران می‌آیند، امکانات مناسب فراهم کنیم لذا سؤال بنده از وزیر بهداشت این است که علت این تبعیض‌ها چیست؟

حجت‌الاسلام موسوی گفت: سؤال دوم بنده در مورد عدم اهتمام و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت برای حل مشکل عدیده‌ای بود که در بیمارستان‌های دولتی وجود دارد؛ به طور مثال بیمارستان‌های دولتی سرویس‌دهی مناسبی ندارند البته بیمارستان‌ها مقصر نیستند ولی وزارت بهداشت باید به این بیمارستان‌ها توجه کند که نمی‌کند.

وی دیگر مشکلات بیمارستان‌های دولتی را وضعیت نامطلوب اورژانس و کمبود پزشکان کشیک دانست و اظهار داشت: سؤال سوم بنده در مورد علت نابه‌سامانی وضعیت نوبت‌دهی در بیمارستان‌های دولتی برای بستری شدن بود؛ از دی‌ماه سال گذشته معاونت درمان وزارت بهداشت در دولت قبلی بخشنامه‌ای ارائه داده بود که بیمارستان‌های دولتی و پزشکانی که در این بیمارستان‌ها خدمت می‌کنند، حق ندارند بیماران را به بیمارستان خصوصی ارجاع دهند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه توجهی به این بخشنامه نشده است، گفت: علی‌رغم اینکه برخی از پزشکان در بیمارستان‌های خصوصی کار نمی‌کنند ولی به دلیل اینکه سهام‌دار هستند و در آن جا درآمد دارند، افراد را برای بستری شدن به بیمارستان‌های خصوصی ارجاع می‌دهند.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: در جلسه هفته پیش کمیسیون بهداشت مجلس وزیر بهداشت حضور یافت و من سؤالات خود را از وی پرسیدم که البته از جواب‌های وی قانع نشدم. آقای وزیر نیز گفت ‌سؤالات من به حق و صحیح است و تأکید کرد سؤالات به‌گونه‌ای نیست که بحث غرض‌ورزی مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است سؤال بنده از وزیر بهداشت توسط کمیسیون بهداشت به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شود و پس از اعلام وصول در صحن علنی در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha