نماینده بنیادجهانی قلب گفت: رواج مصرف بی‌حد و حصر غذاهای فانتزی در آینده نزدیك موجب بیماری قلب سالم بسیاری از مردم می‌شود.

دكتر"آلیس دریچ "(  (alis Derich شامگاه جمعه در آخرین روزهفتمین سمینار بین‌المللی آموزشی كنترل و پیشگیری بیماری‌های غیر واگیر دار- قلب سالم كه در اصفهان برگزار شده بود با اشاره به این كه صدور پروانه كسب و كار در زمینه شغل "فست فروشی" درایران نیاز به ساماندهی دارد، گفت: نظارت در این زمینه همراه بااصول بهداشتی بسیار ضروری است.
وی افزود: تنقلات فانتزی دارای چربیهای سمی و كاذب هستند كه به‌مرور زمان در جداره رگها به خصوص رگهای قلبی رسوب و باعث گرفتگی آنها می‌شود.
به‌گزارش ایرنا،وی گفت: این دسته از تنقلات علاوه بر گرفتگی رگها،بیماری- های خونی و استخوانی و روده‌ای را نیز به همراه می‌آورند كه جبران و هزینه آن پیش از پیشگیری است.
"سارا كرر"(  (Sara karer نماینده‌كشور انگلستان در این سمینار نیز افزود:
مصرف غذاهای فانتزی برخی از بیماری‌های قلبی و خونی از قبیل كم‌خونی، پوكی استخوان، ضعف بنیه و كمبود آهن را تشدید می‌كند.
وی تصریح كرد: كودكان به دلیل رشد، استخوان بندی و تغییرات بلوغی بیشتر از هر گروه سنی دیگر نیاز به آهن دارند، اما امروزه به دلیل الگوی نادرست تغذیه، این گروه سنی از مصرف این مواد محروم شده‌اند.
وی گفت: در این زمینه، تلویزیون ودیگر رسانه‌های گروهی باید سیاست محدود كننده‌ای را در مورد زمان پخش تبلیغات مواد خوراكی فانتزی اتخاذ كنند و به موازات آن تسهیلات بیشتری رادر اختیار تبلیغاتی قرار دهند و مسایل بهداشتی و تندرستی را سرفصل تبلیغات خود قراردهند.
هفتمین كارگاه بین‌المللی آموزشی قلب سالم باموضوع"پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر وارتقای سلامت " روزیكشنبه هفته گذشته در دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گشایش و شب گذشته به پایان رسید.
در این كارگاه متخصصان بیماری‌های قلبی و عروقی از كشورهای ارمنستان، استرالیا، آمریكا،انگلستان، بنگلادش،تونس،پاكستان، سوئیس، عراق ، فنلاند، لبنان و هندوستان به همراه متخصصان و محققان اصفهان شركت داشتند و در موضوعات مداخله در محیط كار ، WIP ارتقای سلامت قلب از دوران كودكی ، HHPC  تغذیه سالم برای جامعه سالم ، HFHC ورزش اصفهان ، IEP آموزش كاركنان بهداشت  ، HPEP سلامت قلب زنان ، WHHP قلب سالم جوانان YIP پروژه زندگی سالم برای بیماران قلبی و عروقی ، HLCP مشاركت داوطلبان و سازمان‌های غیردولتی NVIP  و شیوه زندگی سالم برای جمعیت پرخطر HLCP به بحث و بررسی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha