دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 104965

سلامت نیوز : یک متخصص مغز و اعصاب با بیان این که آلزایمر سردسته گروهی از بیماری ها است که به آنها دمانس و یا زوال عقل می گوییم، توضیح می دهد:«این بیماری اگر چه در سنین بالا عارض می شود، ولی سالمندانی هم هستند که آلزایمر نمی گیرند. پس می توان گفت آلزایمر نتیجه سالمندی نیست.»
 
دکتر بابک زمانی در گفتگو با سلامانه، می‌گوید:« البته با بالا رفتن سن احتمال ابتلا به آلزایمر بیشتر می شود. به غیر از آلزایمر بیماری های دیگری هم داریم که نتیجه آنها زوال عقل است. ولی باید به این نکته اشاره کرد که در بیماری آلزایمر اصلا فراموشی وجود ندارد یعنی اطلاعاتی که ثبت شده و از قبل حک شده، از خاطر نمی روند ولی از یک زمانی به بعد بیمار توانایی به خاطر سپردن را از دست می دهد.»

این متخصص مغز و اعصاب با بیان این که پس اگر کسی دو نفر را در خیابان می بیند که می خواهد آنها را به هم معرفی کند ولی اسامی آنها را به خاطر نمی آورد و بعد از چند دقیقه که گذشت این اسامی را به یاد می آورد، بیماری آلزایمر ندارد.

دکتر زمانی می‌افزاید:« در این بیماری اختلال حافظه برای وقایع اخیر است نه وقایع دور. در واقع می توان گفت کسانی که وقایع دور را فراموش می کنند و در به یادآوری وقایع اخیر مشکلی ندارند، این علامت آنها به نفع بیماری آلزایمر نیست.»
 
وی در پایان خاطرنشان می کند: «پس جوانانی که به دفعات فرم هایی از عدم به یادآوری برخی از اطلاعات را تجربه می کنند، به هیچ وجه مستعد ابتلا به آلزایمر نیستند ضمن این که نباید فراموش کنیم، آلزایمر با علائم و نشانه های زیادی همراه است و تنها یکی از نشانه های آن فراموشی است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha