دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 104966

سلامت نیوز : نمی‌شود که مادر و پدر باشید و تا به حال، ابتلای فرزندتان به تب را ندیده باشید. خیلی از والدین، نسبت به تب فرزند خود کمی بی‌تفاوت هستند و برخی‌های دیگر هم هرنوع گرم شدن بدن را فاجعه‌ای پیش روی سلامت فرزندشان می‌دانند. بهتر است هر دو گروه این والدین بدانند که دمای طبیعی بدن بچه‌ها، بین 37 تا 38 درجه سانتی‌گراد، متغیر است. یعنی اگر دمای بدن فرزندتان به بالای 38 برسد، یعنی او تب و نیاز به مراقبت و درمان دارد. تب تا 39 درجه، جزو تب‌های متوسط و تب بالای 39 درجه هم جزو تب‌های شدید و جدی برای بچه‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ معمولا عفونت‌های ویروسی، جزو شایع‌ترین علت‌های بروز تب در بچه‌ها هستند و ابتلا به عفونت‌های باکتریایی و تب ناشی از آنها، کمتر در این گروه سنی به چشم می‌خورد. به‌طو کلی، تب یک واکنش طبیعی بدن برای نابود کردن عوامل ویروسی و باکتریایی محسوب می‌شود.

بهتر است بدانید که تب کردن، راهی بسیار طبیعی برای مبارزه با عفونت‌ها در بدن بچه‌ها است و تب‌های مکرر یا گاه و بی‌گاه، نمی‌توانند باعث ایجاد مشکلات مزمن سلامتی برای بچه‌ها بشوند. البته، برخی از بچه‌ها تجربه تشنج همراه با تب را هم دارند که این تشنج‌ها هم چندان نگران‌کننده و تهدیدی برای سلامت آینده کودکان ما نخواهند بود.

در هر صورت، اگر فرزندتان به هر دلیلی تب کرده است، باید برای کمک به بهبود شرایط او، تنها یک لایه لباس تا پایین آمدن درجه حرارت بدن، تنش کنید. هوای اتاق او را خیلی گرم یا حتی خیلی سرد نکنید.

حمام کردن بچه‌ها با آب خنک برای پایین آوردن درجه حرارت بدنشان، چندان توصیه نمی‌شود. درعوض، بهتر است که تا می‌توانید، آنها را تشویق به نوشیدن انواع مایعات و غذاهای سالم کنید. درنهایت هم اینکه مراجعه و مشورت با پزشک کودکتان را فراموش نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha