دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 104967

سلامت نیوز : هر کسی یک هدفی دارد، اما قبل از اینکه سراغ هدف های جاه طلبانه بروید، اول بدن تان را امتحان کنید و ببینید همین الان چقدر آماده هستید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ برای این کار، این 3 آزمون را انجام دهید:

- دور کمرتان را اندازه بگیرید. باید حداکثر نصف قدتان باشد. اگر این نسبت را حداقل 2 به یک نگه دارید، امید زندگی تان بیشتر می شود.

- آزمون بعدی را پرفسور استوارت مک گیل از دانشگاه واترلو در اونتاریو پیشنهاد می کند: می توانید 2 دقیقه به حالت شنا رفتن، خودتان را بالا نگه دارید و توی هوا بمانید؟ شاید 2 دقیقه زیاد به نظر نرسد، اما تعجب می کنید اگر بفهمید چند نفر، وقتی من داد می زنم «نصف راه»، یعنی 60 ثانیه، خودشان را ول می کنند. برای این کار، باید علاوه بر جسم، از نظر روحی هم آماده شوید. اگر بعد از چند بار امتحان، نتوانستید 2 دقیقه بالا بمانید، 2 دلیل دارد: یا ماهیچه های تان را خوب و درست تمرین نداده اید یا چاق هستید.

- بشین پاشو. روی زمین بنشینید و بدون اینکه نگران سرعت بلند شدن باشید، با کمترین کمک ممکن از دست، بلند شوید. این حرکت، خیلی چیزها در مورد قدرت بدنی و انعطاف پذیری شما، در هر سنی که باشید، می گوید.

دکتر کلودیو آروخو در برزیل این آزمون را روی بیش از 2 هزار بیمارش که بین 51 تا 80 سال سن داشتند، انجام داد. او از افراد خواست تا روی زمین بنشینند و بلند شوند، برای هر کدام هم 5 امتیاز در نظر گرفت که روی هم می شود 10 امتیاز. هر بار کمک گرفتن از دست یا زانو هم یک امتیاز منفی داشت.

کسانی که کمتر از 8 امتیاز گرفتند در مقایسه با کسانی که بیش از 8 امتیاز گرفته بودند، 2 برابر احتمال داشت در 6 سال آینده بمیرند. کسانی که 3 امتیاز یا کمتر گرفته بودند، 5 برابر امکان داشت جان خود را در این مدت از دست بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha