دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 104981

سلامت نیوز : ‌یک متخصص پوست گفت: تبخال، ویروسی است همراه با زخم و سوزش که در همه گروه‌های سنی ایجاد می‌شود و درمان قطعی ندارد.

محمد امیدیان در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: ویروس تبخال، به دو نوع تیپ یک و تیپ 2 ظاهر شده که تیپ یک بیشتر در کودکان 1 تا 4 ساله ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ویروس تبخال برای اولین بار بیشتر در اطراف دهان یا داخل دهان به همراه بدبو شدن دهان ایجاد می‌شود، همچنین فردی که دچار این ویروس است ممکن است دچار تب و بزرگ شدن غده لنفاوی دور گلو شود.

این متخصص پوست افزود: هنگامی که ویروس تبخال در افراد بهبود می‌یابد. ویروس در بدن برخی از آنها مخفی می‌ماند و ممکن است در نتیجه ضربه زدن، آفتاب، تب یا بیماری‌های تب‌دار و سرماخوردگی، استرس بر روی لب افراد عود کند.

امیدیان گفت: ظهور ویروس تبخال در افراد متفاوت است. این ویروس در بعضی از افراد چندین بار در ماه ظاهر می‌شود که درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

وی درباره روش درمان تبخال توضیح داد: درمان تبخال به دو صورت و با استفاده از پماد موضعی و داروهای خوراکی انجام می‌شود. در صورتی که در فرد چندین بار در ماه نمایان شود و همراه با حساسیت باشد و فرد را اذیت کند، باید از درمان‌های خوراکی بهره جست که ممکن است مدت درمان تا 6 ماه طول بکشد.

این متخصص پوست عنوان کرد: تیپ دو ویروس تبخال در ناحیه تناسلی در نتیجه آمیزش ایجاد می‌شود؛ شیوه درمان این تیپ نیز به صورت تیپ یک است.

امیدیان گفت: راه‌های جلوگیری از ویروس تبخال در تیپ یک رعایت نکات بهداشتی است. در تیپ دو نیز در صورتی که افراد دچار این ویروس شوند بهتر است از تماس آمیزشی امتناع کنند.

وی توصیه کرد: اگر زخم تبخال دارای سوزش و درد باشد، در صورت بهبود نیافتن با پماد موضعی افراد می‌توانند از کپسول‌های خوراکی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha