سلامت نیوز : عضو شورای شهر تهران، گفت: فردا گزارش نهایی از تحقیق و تفحص از حادثه جمهوری در شورای شهر تهران اعلام می‌شود تا مشخص شود ایرادات واقعی بوده است یا نه.

"ابوالفصل قناعتی" در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این که قرار است فردا نتیجه تحقیق و تفحص حادثه جمهوری در صحن علنی شورای شهر قرائت شود، اظهار کرد: گروه‌هایی که از طرف رئیس شورای شهر تهران مسئولیت تحقیق و تفحص داشتند را فردا در قالب گزارشی اعلام می‌کنند که این حادثه بر اثر سهل انگاری یا تخلف رخ داده است یا نه؟

وی ادامه داد: من فیلمی را که تهیه کرده بودم را به سازمان آتش نشانی ارائه دادم و اعتراض خود را نسبت به نحوه عملکرد آتش نشانی در روز حادثه را نیز اعلام کردم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه از شورا می خواهیم تا کارت‌هایی را برای اعضای شورای شهر تهیه کنند که بتوانند در زمان حوادث مشابه نظرات کارشناسی خود را بتوانند اعلام کنند، تصریح کرد: آنچه را که من دیده‌ام مشکلاتی در اجرای عملیات بود از نظر من تجهیزات که در صحنه حضور داشت، پله‌ای که باز نشد ایراد فنی است چرا که اگر این پله باز می‌شد احتمال مرگ آن زن بسیار کاهش می‌یافت و حتی اطفای حریق نیز به خوبی انجام می‌شد، چرا باید تشک به خوبی عمل نکند؟

قنائتی همچنین خاطر نشان کرد: نواقصی در کار وجود دارد اگرچه سازمان آتش نشانی در قالب توضیحاتی اعلام کردند که مشکل چه بوده است اما از آن جا که قرار است کارشناسان نظر خود را اعلام کنند پس بهتر است منتظر بمانیم و ببینم فردا در صحن چه گزارشی ارائه می شود آیا این كارشناسان قانع می‌شوند یا نه.

وی با بیان این که من خود دیدم که شلنگ آتش نشانی پاره بود اما آتش نشانی می گوید این مسئله طبیعی است، گفت: چرا نباید پله به موقع باز شود، استدلال آتش نشانی این است که چرخ هواپیما نیز گاهی باز نمی‌شود یا این که تشک برای فضا آن بزرگ بود.

وی در پایان گفت: کمیته نظارت شورای شهر تهران مسئول بررسی این موضوع است و فردا مشخص می شود که ایرادات گرفته شده طبیعی بود یا قصور و سهل‌انگاری واقعی بوده است و باید فردا آتش نشانی پاسخ‌گو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha