مبتلایان به آنفلوانزا سریعا به پزشک مراجعه کنند

سلامت نیوز : رییس انجمن پزشکان متخصص داخلی با تاکید بر اینکه عدم درمان به هنگام آنفلوانزا خطر مرگ بیمار را به همراه دارد، گفت: برای مبتلایان به این ویروس در طی مدت 24 تا 48 ساعت اولیه ابتلا می‌توان اقدامات درمانی مثبتی انجام داد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفت وگو با ایسنا ، با بیان این که اخیرا چند نفر از افراد و حتی پزشکان در اثر ابتلا به آنفلوانزا جان خود را از دست داده‌اند، گفت: پزشکان به محض تغییرات صدا در سمع، قلب یا ریه بیمار را در بیمارستان بستری کنند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از درمان‌های سرپایی موجب مزمن شدن بیماری می‌شود، یادآور شد: عدم درمان به موقع آنفلوانزا علاوه بر خطر بروز نارسایی تنفسی ممکن است به مرگ بیمار منجر شود.

این متخصص داخلی در خصوص نشانه‌های ابتلا به آنفلوانزا گفت: سرفه‌های مکرر و سخت، بی حالی، بدن درد شدید و تب بالای 39 تا 40 درجه از نشانه‌های اصلی ابتلا به آنفلوانزا است به طوری که سرفه‌ها تا حدی شدید است که با درد عضلات شکم همراه است.

خسرونیا با اشاره به اینکه جوانان نباید به تصور توان مقابله با بیماری از مراجعه به موقع به پزشک خودداری کنند، تصریح کرد: مبتلایان به آنفلوانزا باید از خوردن داروهای خانگی جدا پرهیز کنند و به محض بروز نشانه‌های بیماری بلافاصله به پزشک مراجعه کنند. اقدامات درمانی در طی مدت 24 تا 48 ساعت اولیه ابتلا نتیجه بخش است، در غیراین صورت آنفلوانزا عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد.

رییس انجمن پزشکان متخصص داخلی یادآور شد: تزریق واکسن آنفلوانزا تنها تعدادی از سویه‌های بیماری را پوشش می‌دهد. حتی افرادی که این واکسن را تزریق کرده‌اند در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha