سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 105029

سلامت نیوز : این «منتقدِ درون» همیشه نقش ایرادگیر و عیب‌جوها را دارد. همیشه چیز دیگری غیر از آن می گوید که خودمان فکر می کنیم. همیشه همه چیز را طور دیگری می بینید. بعضی وقت ها آدم دوست دارد صدای این «منتقدِ درون» که زیادی نظر ممی دهد را خاموش کند. کاش کلیدی داشت تا در مواقع دلخواه آن را فشار دهیم و از شر صدایش راحت شویم.

ابه گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت برترین ها ؛ ما متاسفانه کلید خاموش ندارد، اما چند راه برای خاموش کردن آن وجود دارد که ما در ادامه برایتان توضیح داده ایم. (آهسته بخوانید تا «منتقدِ درون» نشوند.)

مناظره با «منتقدِ درون»

ببخشید؟

صدای منتقد درونی می گوید: اصلا جای تعجب ندارد که او تو را ترک کرده و سراغ فرد دیگری همچون او رفته است. او علاوه بر اینکه زیبا است، اندام خوب، شغل مناسب و اخلاق بهتری هم دارد.

اما شما بگویید: به هیچ وجه این طور نیست. آن زن/مرد نمی تواند عشق و محبت من را داشته باشد و مثل من او را نمی شناسد و چیزهایی که می خواهد را به او نمی دهد.

نگاه مدیر

صدای منتقد درونی می گوید: دیدی مدیرت پس از آن سخنرانی و دمویی که ارایه دادی چطور به تو نگاه کرد؟ او احساس می کند تو یک احمق بیشتر نیستی.

اما شما بگویید: نگاه او شاید برای این بوده است که یادش افتاده یک قرار کاری مهم دیگری داشته است، یا باید یک تلفن مهمی انجام می داده و فراموش کرده است. واقعا هر چیزی می تواند باشد و صرفا به سخنرانی من ربطی ندارد.

مقایسه منصفانه

صدای منتقد درونی می گوید: چرا نمی توانی همچون دوستان خود همه کارها را درست انجام دهی و همه جنبه های زندگی ات به درستی و با موفقیت پیش بروند؟

 اما شما بگویید: برای اینکه اطرافیان مرا برای همین که هستم دوست دارند و قرار نیست همه آدم ها از همه نظر کامل و بی نقص باشند.

شام درست کردن

صدای منتقد درونی می گوید: امشب غذایت اصلا خوب نخواهد شد و مهمانان از خوردن آن خوششان نخواهد آمد. حتی شاید از خانه و چیدمان میز هم خوششان نیاید. آنها تو را خیلی با سلیقه نمی دانند.
اما شما بگویید: من بهترین غذاها و دسر را برای امشب درست کرده ام. غذایی درست کرده ام که مطمئنم مهمانم آن را دوست دارد.

قرار عاشقانه

صدای منتقد درونی می گوید: چرا این حرف را گفتی؟ او الان با خودش فکر می کند تو چقدر غیرعادی  هستی!

اما شما بگویید: من یک آدم عجیب درمیان هزاران آدم عجیب دیگر هستم. این باعث می شود تا مرا بیشتر دوست داشته باشد.

رژیم غذایی

صدای منتقد درونی می گوید: آیا واقعا قصد داری این کیک شکلاتی را بخوری؟ نمی دانی این چیزها برای تو ضرر دارد و اندامت را به هم می ریزد؟

اما شما بگویید: کاکائو نوعی دانه گیاهی است و مسلما فواید خاص خود را دارد. در ضمن، من اگر اکنون که دوست دارم این را بخورم، نخورم، برای خوردن شیرینی بیش از قبل حریص خواهم شد. یک کم امتحان کردن این کیک هیچ اشکالی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha