سلامت نیوز :معاون اداری مالی سازمان صدا و سیما با بیان اینکه از تشکیل کارگروهی مشترک با وزارت بهداشت در امر پیشگیری از بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی استقبال می‌کنیم، گفت: باید رسانه‌ را به مرکز اطلاع‌رسانی و پیشگیری از بیماری‌ها تبدیل کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ حسن تقدس‌نژاد در نخستین کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان که از صبح امروز در سالن‌ همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد، با اشاره به توصیه‌های ابن‌سینا در زمینه زندگی سالم، اظهار کرد: انسان سالم شخصی است که ورزش مستمر و روزانه، تغذیه مناسب و نشاط کافی داشته باشد.

وی با طرح این پرسش که آیا همه ما به طور روزانه ورزش می‌کنیم و به این سه عامل اصلی در جامعه توجه داریم، گفت: واقعیت این است که همه افراد جامعه ما از اصول تغذیه سالم پیروی نمی‌کنند و ورزش را در برنامه‌های روزانه خود قرار نمی‌دهند.

معاون اداری مالی سازمان صدا و سیما به ضرورت وجود نشاط در زندگی مردم، اظهار کرد: هوای سالم، شرایط خانوادگی مطلوب و محیط کار مناسب از جمله شاخص‌های دستیابی به نشاط در زندگی هستند، عنوان کرد: تصور می‌کنم برای دستیابی به نشاط زندگی تلاش نمی‌کنیم. آیا ما سازمان یا ارگانی را داریم که بتواند همه این موارد را سازماندهی کند و آرامش را برای مردم به ارمغان بیاورد.

تقدس‌نژاد با اشاره به اینکه سرطان بیماری ناشی از پیشرفت تکنولوژی بوده و درواقع بیماری کشورهای توسعه یافته است، اظهار کرد: خداوند انسان را از عشق، محبت و معرفت آفریده است و امکان یک زندگی ارزشمند را در اختیار وی قرار داده است. حال باید پرسید چگونه جامعه را اداره می‌کنیم تا بتوانیم تمام بسترهای لازم برای این زندگی ارزشمند را برای مردم فراهم کنیم.

وی به نقش موثر پیشگیری در کنترل بیماری‌ها از جمله سرطان اشاره کرد و گفت: تحقیقات نشان داده است ورزش روزانه 30 سال به عمر افراد اضافه می‌کند. ورزش برای افراد جوان، لازم و برای افراد مسن، واجب است. فرهنگ‌سازی در این زمینه به عهده رسانه‌ها از جمله صدا و سیما است.

معاون اداری مالی سازمان صدا و سیما با بیان اینکه از تشکیل کارگروهی مشترک با وزارت بهداشت نه فقط برای کنترل سرطان بلکه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌ها استقبال می‌کنیم، گفت: باید به نحو احسن از رسانه‌ها استفاده کرد. باید رسانه‌ را به مرکز اطلاع‌رسانی و پیشگیری از بیماری‌ها تبدیل کنیم. در این صورت مطمئنا از این اقدام منتفع خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha