سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 105076

سلامت نیوز : دبیر علمی کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان با بیان اینکه سرطان سومین معضل سلامتی در ایران و دومین معضل سلامتی در جهان است، اظهار کرد: هرچند بروز سرطان در ایران کمتر از آمار متوسط جهانی است اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد سیر ابتلا به این بیماری در ایران به دلیل افزایش سن جمعیت،‌ عوامل محیطی و تغییر در شیوه زندگی، صعودی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی قنبری مطلق در نخستین کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان که از صبح امروز در سالن‌ همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد، افزود: از ابتدا بر این اعتقاد بودیم که کنترل سرطان نیازمند عزم جدی است.

وی با بیان اینکه از همه متولیان امر سلامت خواسته‌ایم در اجرای علمی این برنامه جامع به ما کمک کنند، اظهار کرد: برای این کنگره 16 پانل و پنج کارگاه برنامه‌ریزی شده است. پیشگیری از سرطان در حوزه آلودگی هوا و دخانیات از جمله محورهایی است که با حضور اساتید این عرصه در دو پانل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر علمی کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان در ادامه ضمن اعلام این خبر که دستاوردها و نتایج مطالعات انجام شده برای تدوین برنامه جامعه مراقبتی تسکینی سرطان در این کنگره ارائه خواهد شد، اظهار کرد: ملاحظات اخلاقی و حقوقی در مورد تشخیص و درمان سرطان، نقش پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در حیطه سرطان و نقش رسانه و پویش سلامت در اجزای مختلف کنترل سرطان از جمله موضوعاتی است که در این کنگره به بحث گذاشته می‌شود.

قنبری مطلق افزود: بحث مراقبت‌های حمایتی تسکینی که یکی از چهار پایه کنترل سرطان بوده و بر روی بهبود کیفیت زندگی بیمار نقش موثری دارد نیز در کنگره امسال با حضور اساتید مورد بحث قرار گرفته و بررسی‌ خواهد شد. در حال حاضر برنامه مراقبت‌های حمایتی تسکینی در کشور تدوین شده و در مرحله ابلاغ قرار دارد اما هنوز اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه روانشناسی پرستاری سرطان در بزرگسالان و کودکان و همچنین مراقبت‌های روانی برای بیماران مبتلا به سرطان نیز بسیار حائز اهمیت است و در این کنگره به آن توجه شده است، گفت: از دیگر برنامه‌های کنگره پیش‌رو، برگزاری نشست سازمان‌های مردم نهاد و همچنین در قالب شبکه ایرانی سرطان و همچنین تقدیر از 12 دانشمند برگزیده در زمینه مبارزه با سرطان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha