سلامت نیوز : مسئول روابط عمومی اورژانس مازندران اختلال در سیستم ارتباطی را دلیل عدم پاسخگویی اورژانس در دو روز اخیر عنوان کرد و افزود: بحث عمده این مشکل حل شده است.

مهین تفضلی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: تلفن‌های اورژانس تنها در منطقه‌ای که دچار بحران شده بود، بی‌پاسخ می‌ماند و دلیل آن اختلال در سیستم مخابراتی و قطع برق بود.

وی ادامه داد: حجم سنگین برف در دو روز اخیر مسدود شدن مسیر را برای امدادرسانی در پی داشت که تردد آمبولانس‌ها را با مشکل مواجه می‌کرد اما در حال حاضر پایگاه‌های امدادرسانی در دسترس هستند.

مسئول روابط عمومی اورژانس مازندران با بیان اینکه ماشین‌های برف‌روب در حال حاضر مشکل تردد در مسیر راه حل کرده‌اند، گفت: شهرستان‌های نور، نوشهر، چالوس، تنکابن، رامسر، عباس‌آباد به دلیل بارندگی بیشتر، ارتفاع برف بیشتر بود و مشکلات ما نیز برای امدادرسانی بیشتر بود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر با کمک ستاد مدیریت بحران و اورژانس استان‌های همجوار بخش عمده مشکل حل شده است.

همچنین فرهاد مصدری در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه هنوز از وضعیت بیماران اورژانس در روستاها اطلاعی در دست نیست، افزود: مشکلی برای بیماران اورژانس در شهرها نداشتیم و افراد منتقل شده به بیمارستان‌ها به دلیل مشکلات عادی همچون سرماخوردگی بود.

وی با بیان اینکه هنوز راه‌های روستایی مسدود است و تا زمانی که راه‌های روستایی باز نشود، امدادرسانی و وضعیت بیماران اورژانس مشخص نمی‌شود، افزود: برای باز شدن جاده تنکابن، اداره راه نیز باید همکاری کند تا سریع‌تر انسداد جاده برطرف شود.

مصدری با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت استان به خصوص در شهرها رو به بهبودی است و از حالت بحران خارج شده است، بیان کرد: در حال حاضر مشکل قطع آب، برق و گاز شهری و برطرف شده و حتی برای بیمارستان‌ها ژنراتور برق پیش‌بینی شده است تا در صورت بروز مشکل قطع برق، ژنراتور پاسخگو باشد. اما در روستاها شرایط برای امدادرسانی اصلا مناسب نیست و باید برای بازگشایی راه‌ها صبر کنیم.

امداد رسانی به 11هزار آسیب دیده در مازندران

همچنین ولی‌پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در پی افت شدید دما و بارش برف سنگین در مناطق مختلف استان و همچنین کولاک شدید در شهرهای بابل، آمل، رامسر، فریدون‌کنار، محمودآباد، جویبار، قائم شهر، چالوس، تنکابن ، نور، سوادکوه و بهشهر تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تمام توان عملیاتی و در کمترین زمان ممکن در مناطق مزبور حاضر شده و موفق شدند تاکنون به بیش از 11هزارنفر از افراد آسیب دیده خدمات لازم را ارائه دهند.

وی افزود: توزیع بیش یکصد هزارقرص نان، 25هزار بطری آب معدنی، 11هزار قوطی انواع کنسرو، 1700 کیلو خرما، 120کیلو برنج، 400 بطری روغن، 300 کیلو قندوشکر، 100بسته ماکارونی، 650تخته پتو، 50 تخته موکت، 100بسته مواد شوینده و بهداشتی،یک دستگاه چادر امدادی و500کیلو نایلون و همچنین رهاسازی یکهزار دستگاه خودروی زمینگیر شده در محورهای مواصلاتی استان و انتقال 250نفر ازمسافران در راه مانده به اماکن امن بخشی از خدمات ارائه شده هلال احمر استان به آسیب دیدگان حوادث اخیر بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه از روز گذشته دوفروند بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر نیز وارد عملیات شدند گفت:جمعیت هلال احمر استان با همه توان عملیاتی در مناطق حادثه دیده حضور دارد.

ولی پور با اشاره به اینکه با توجه به دامنه سنگین خسارات وارده از استانهای معین نظیر تهران، البرز و سمنان نیز تیم های امدادی به مناطق گرفتار در محاصره برف اعزام شدند تصریح کرد: با توجه به حضور همه دستگاه های اجرایی در منطقه و حضور استاندار و معاون عمرانی استانداری که از نزدیک فرآیند عملیات امدادونجات را مدیریت می کنند انتظار می رود در ساعات آینده با بازگشایی مسیرهای مسدود شده از شدت بحران مزبور کاسته شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: درپی افت شدید دما و بارش برف سنگین در مناطق مختلف استان و همچنین کولاک شدید در شهرهای بابل، آمل، رامسر، فریدونکنار، محمودآباد، جویبار، قائم شهر، چالوس، تنکابن ، نور، سوادکوه و بهشهرتیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تمام توان عملیاتی و در کمترین زمان ممکن در مناطق مزبور حاضر شده و موفق شدند تاکنون به بیش از 11هزارنفر از افراد آسیب دیده خدمات لازم را ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha